Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

#Saturdays1daytrip

Καλημέρα αγαπημένοι μου,
Σήμερα θα σας μιλήσω για μια συνήθεια που είχαμε πριν γίνουμε γονείς και μου είχε λείψει πολύ! Κάποτε, παλιά όταν ήμασταν ακόμα φοιτητές, παίρναμε τα βράδια το αυτοκίνητο και κάναμε βόλτες μέσα στην πόλη, φτάναμε στη θάλασσα, στο κέντρο στο τάδε αγαπημένο παγωτατζίδικο 35 χιλιόμετρα μακριά. Τα ταξιδάκια δε σε κοντινούς προορισμούς, εκείνα που ξεκινούσαμε το πρωί, κάνοντας μια στάση για καφέ στο χέρι και πρωινό και να βλέπουμε το χάραμα ήταν μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της ζωής μου. Δε σου κρύβω ότι είμαι τύπος που αγαπώ την διαδρομή εξίσου με την "Ιθάκη".

Θα ήμουν αχάριστη αν έλεγα ότι δεν έχω ταξιδέψει όλα αυτά τα χρόνια, την μετά παιδιών εποχή, τουναντίον. Όμως επειδή θεωρώ ότι είμαι ολίγον τι καλοπερασάκιας απέφευγα τα ταξίδια με το αυτοκίνητο με τα παιδιά μιας που αυτό είναι ένα δύσκολο κεφάλαιο συνήθως με αρκετή γκρίνια. Προτιμούσα να περνάμε χρόνο σε άλλες δραστηριότητες μέχρι να έρθει η κατάλληλη ώρα. Και η ώρα αυτή ήρθε. Το πρώτο Σάββατο του Γενάρη, έφτιαξα τα "εισιτήρια μας", ετοιμάσαμε την τσάντα με τα απαραίτητα* (* τί θεωρείται απαραίτητα; 1 αλλαξιά για κάθε παιδί, μωρομάντηλα, πάνες, πιπίλα, 1 βιβλίο για κάθε παιδί , 1 παιχνιδάκι, υλικά για ζωγραφιές) Επιβιβαζόμαστε στο αυτοκίνητο και ξεκινάμε για την εκδρομή μας.
Μέχρι τώρα έχουμε επισκεφθεί: Τη Λιβαδειά, τα Τρίκαλα Κορινθίας, το Λουτράκι, το Ναύπλιο, την Τρίπολη και το Μάτι.

• Τα εισιτήρια που γράφω παραπάνω κρύβουν και αυτά τη χαρά για το ταξίδι. Σε ένα απλό χαρτάκι γράφω το όνομα του κάθε επιβάτη, την ημερομηνία και ώρα αναχώρησης, από που ξεκινάμε και που πάμε. Ο καθένας τα δίνει στον οδηγό όταν μπει στο αυτοκίνητο. Είναι μια όμορφη ιδέα ώστε να ντυθούμε όλοι στην ώρα μας και να φύγουμε τη συγκεκριμένη ώρα από το σπίτι ( γιατί πάντα την ώρα που είναι να φύγουμε, κάτι προκύπτει, τη μια αργούμε να βάλουμε παπούτσια, φέρνουμε άλλο παιχνίδι ή ψάχνουμε ένα συγκεκριμένο ή θέλουμε νερό για 20η φορά κλπ. Το τιπ με τα εισιτήρια μας βοηθά να φύγουμε μια ώρα νωρίτερα!)
  • Πώς επιλέγουμε τις διαδρομές; Βρίσκουμε πόλεις που βρίσκονται το πολύ μέχρι δυο ώρες μακριά από την Αθήνα μιας που πρόκειται για μονοήμερη εκδρομή. Συνήθως ξεκινάμε γύρω στις 11:00, φτάνοντας στον προορισμό μας κάνουμε μια βόλτα, τρώμε μεσημεριανό, πίνουμε ένα καφέ, κάνουμε και άλλη βόλτα στα αξιοθέατα της πόλης και παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής.
  • Πώς επιλέγουμε πού θα πάμε για φαγητό ή καφέ; Αν ανήκεις στους φίλους του μπλοκ και της σελίδας μου στο instagram σίγουρα θα έχεις καταλάβει ότι μια από τις πιο αγαπημένες μου συνήθειες είναι να ανακαλύπτω διατροφικούς θησαυρούς, μέρη με τέλειο φαγητό, καλά κρυμμένα μυστικά. Τις περισσότερες φορές εμπιστεύομαι τα τιπς από ντόπιους, από φίλους γνωστούς, που ξέρουν και σε στέλνουν στο πιο τέλειο μέρος για φαγητό. Αν δεν γνωρίζω κανέναν εμπιστεύομαι tripadvisor, εδώ μπορείς να βρεις τις κριτικές μου, συνήθως δεν πέφτει έξω και μπορώ να πω ότι δεν με έχουν απογοητεύσει σχεδόν ποτέ οι κριτικές. Ωστόσο στο Λουτράκι επιλέξαμε τελικά εκείνο το μέρος που δεν ήταν κατάλληλο για εμάς. Έχω γράψει αναλυτικά κριτική και είναι και η μοναδική που έχω γράψει για κάτι που δεν με ικανοποίησε ίσως γιατί με εξέπληξε το γεγονός ότι είχαν επιλέξει τόσοι άλλοι άνθρωποι ενώ υστερούσε σε ποιότητα πάρα πολύ.
  • Ποιο από όλα αυτά τα μέρη που είδαμε ξεχώρισα: Είμαι παιδί του βουνού. Τα αγαπώ τα βουνά τον αέρα τους τον δροσερό, τα τοπία τους που συχνά μου θυμίζουν πίνακα ζωγραφικής. Διαλέγω στη θέση νούμερο ένα τα Τρίκαλα Κορινθίας. Ήταν η πρώτη φορά που τα επισκέφθηκα και πιστεύω ότι αξίζει να μείνεις ένα διήμερο μέσα στο χειμώνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν φύγαμε για τα Τρίκαλα Κορινθίας, ξεκινήσαμε με 13 βαθμούς από την Αθήνα και σχετική ηλιοφάνεια και φτάσαμε εκεί στους 0 βαθμούς και χιόνι κανονικό. Ήταν μια μεγάλη έκπληξη και για τους τέσσερις αλλά κυρίως για τα παιδιά που είχαν την ευκαιρία να το δουν και να παίξουν μαζί του. Ο μικρός νομίζω έβλεπε για πρώτη φορά. Στη δεύτερη θέση βάζω το πάντα αγαπημένο Ναύπλιο που δε σε απογοητεύει ποτέ, όποια εποχή και αν το επισκεφτείς. Μάλιστα μιλούσαμε για το Ναύπλιο στα παιδιά,  και ενθουσιάστηκαν πολύ με την ιστορία του Καποδίστρια και την πατάτα.
Αυτή η νέα συνήθεια μας αρέσει πολύ, περιμένουμε όλη την εβδομάδα το Σάββατο. Σχεδιάζουμε την επόμενη εκδρομή μας! Είναι ένας πολύ όμορφος τρόπος να περάσουμε στιγμές μαζί σαν οικογένεια, να ξεφύγουμε από τη συννεφιά του χειμώνα, να αλλάξουμε εικόνες, να μάθουμε πράγματα.

Επόμενες διαδρομές που έχουμε στα σχέδια είναι η Επίδαυρος, το Άργος και ο αρχαιολογικός χώρος στις Μυκήνες, η Λίμνη Βουλιαγμένης, το Σούνιο,πικ νικ στο καταφύγιο της Πάρνηθας, βόλτα στα βασιλικά κτήματα του Τατοΐου. Σιγά σιγά και όσο πλησιάζει η άνοιξη, θα αρχίσουμε να φεύγουμε λίγο πιο μακρυά. Αν έχετε τιπ και μυστικά για αυτά τα μέρη περιμένω με χαρά να τα μοιραστείτε μαζί μου.

Λίγα λόγια για τις εκδρομές μας:
-Αθήνα-Λιβαδειά: 138 χλμ/ 1:44 ώρες. Να δοκιμάσεις ωραία κρέατα, να δεις τα νερά που έχει στην πλατεία με τα πλατάνια.

-Αθήνα- Τρίκαλα Κορινθίας: 144χλω/ 1:60 Περπάτησε στα δρομάκια, περιηγήσου στα Άνω τα Μεσαία και τα Κάτω Τρίκαλα, γέμισε τα πνευμόνια σου από το φρέσκο αέρα του βουνού. Οπωσδήποτε πιες ένα καφέ στο 900 μέτρα σε ένα υπέροχο καφέ, με πέτρα και ξύλο, με μια υπέροχη ζεστασιά να σε τυλίγει και η θέα από τις τζαμαρίες να σε ταξιδεύει στα όμορφα χιονισμένα βουνά απέναντί σου.

900 μέτρα Καφέ

-Αθήνα-Λουτράκι: 82 χλμ/ 1ώρα. Δεν ξεχώρισα τίποτα ιδιαίτερο στο Λουτράκι, μόνο ο μεγάλος κόλπος του Λουτρακίου με ταξίδεψε. Πιστεύω ότι το καλοκαίρι θα είναι εντελώς διαφορετικά εδώ, πιο ζωηρά.

-Αθήνα-Ναύπλιο: 138 χλμ/ 1:40. Οπωσδήποτε, για όλες τις εποχές, νεοκλασικά κτίρια, υπέροχες πλατείες, η παραλιακή, το Παλαμήδι, οι βουκαμβίλιες!

-Αθήνα-Τρίπολη: 157 χλμ/ 1:50. Μια μικρή επαρχιακή πόλη. Με ιδιαίτερη έμφαση στα πάρκα και στην αρχιτεκτονική των εξωτερικών χώρων.
-Αθήνα-Μάτι: 32 χλμ/40 λεπτά. Αγαπημένος προορισμός από τους κοντινούς. Το σχέδιο είχε τον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου, αλλά λόγω της καταρρακτώδους βροχής αλλάξαμε σχέδιο. Το Μάτι είναι μια πολύ καλή λύση για κοντινός προορισμός με πολλές επιλογές για φαγητό και καφέ με θέα την υπέροχη θάλασσα.

(τις αποστάσεις που μοιράζομαι τις δανείστηκα από το apostaseis.gr)
Αν τα παιδάκια σου έχουν μεγαλώσει λίγο, αν έχεις ανάγκη να αλλάξεις εικόνες δοκίμασε αυτά τα #Saturdays1daytrip, θα πάρεις να τονωτική ένεση για όλη την εβδομάδα και εγγυημένα θα σου ανοίξει η όρεξη για ταξιδάκια.

Ελπίζω να σας ταξίδεψα στις ομορφιές της Ελλάδας μας. Περιμένω τα τιπ σας εδώ από κάτω ή στο ινσταγκραμ.  Και αν έχετε και εσείς αυτή τη συνήθεια με την οικογένειά σας, πού αγαπάτε να πηγαίνετε. Φιλιά πολλά από εμένα. Καλή και δημιουργική εβδομάδα!

Υ.Γ: Αν θες μπορείς να ακολουθήσεις το Hashtag #saturdays1daytrip για να πάρεις ιδέες.