Τετάρτη 1 Μαΐου 2019

Αγαπητό ημερολόγιο-Οι μέρες μας στο Μαρόκο-ΙΙΙ-27/365

Καζαμπλάνκα

Αφήσαμε πίσω μας τη όμορφη και ευγενική Φεζ πήραμε το τρένο και μετά από ταξίδι έξι ωρών, φθάσαμε στην Καζαμπλάνκα. Η περίφημη Καζαμπλάνκα, βλέπει τον Ατλαντικό Ωκεανό. Μέχρι να φτάσεις εκεί όμως, γιατί το υγρό στοιχείο πάντα τραβά τον άνθρωπο, θα βρεθείς μέσα σε μια τσιμεντούπολη κάτι ανάμεσα σε Αθήνα και Πειραιά. 








Ξάφνου, μπροστά μας βρήκαμε έναν κήπο, που θύμιζε όαση μέσα στη βουή της μεγάλης πόλης. Τεράστια φοινικοειδή, περιποιημένα παρτέρια και πραγματικά ήταν αυτό που χρειαζόσουν. Όταν κάναμε στη σχολή σχεδιασμό αστικού κήπου κάτι τέτοιο θα εννοούσε η βιβλιογραφία, να μπεις σε έναν κήπο στο κέντρο της πόλης και να νομίζεις ότι βρέθηκες στην όαση στη μέση της ερήμου. Ήταν από τις ελάχιστες φορές στη ζωή μου που απόλαυσα την παραμονή μου σε ένα πάρκο.



Προχωρώντας περάσαμε από μια αρκετά πλούσια περιοχή, με ακριβά και όμορφα κτίρια, ασφαλιστικών εταιριών και τραπεζικών κτιρίων. Οι εικόνες θύμιζαν περισσότερο ίσως Λος Άντζελες, ίσως που αν και δεν έχω πάει έχω δει πολλές ταινίες παρά Μαρόκο. Καθώς περπατούσαμε όμως για να βγούμε προς τον Ωκεανό, ο δρόμος σιγά σιγά φαινόταν όλο και πιο φτωχός, τα σπίτια έμοιαζαν περισσότερο με μικρά κουτάκια, καλυμμένα με σιδερόβεργες στα παράθυρα και γύρω τους να εξέχουν απλωμένα ρούχα.


Τελικά μετά από περπάτημα σαρανταπέντε λεπτών, ακούσαμε τον ήχο του ωκεανού που μας καλούσε και θέλαμε να πάμε κοντά του και να τον δούμε. Ήταν μεγάλος, ανακατεμένος και θυμωμένος αλλά και πάλι ο παφλασμός των κυμάτων σου έδινε ηρεμία. Πάνω στο Ωκεανό, στην κυριολεξία είναι χτισμένο το Τζαμί του Χασσάν του Β', το δεύτερο μεγαλύτερο τζαμί στον κόσμο μετά την Μέκκα.






Αν και είναι τόπος λατρείας διαφορετικής θρησκείας, ωστόσο, δε μπορείς να παραβλέψεις ότι πρόκειται για ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής. Ο πύργος του στα 200 μέτρα ύψος και στο εσωτερικό του μπορούν να προσευχηθούν κάποιες χιλιάδες πιστών. Μωσαϊκά που έμοιαζαν με παγόνια, τεράστιες πόρτες και μπεζ μάρμαρα, πραγματικά ένα πανέμορφο κτίσμα.
Από όταν σχεδιάζαμε το ταξίδι μας σκεφτόμασταν τη στιγμή που θα φτάσουμε στον ωκεανό  και ελπίζαμε να βρούμε ένα καφέ και να κάτσουμε να πιούμε τον καφέ μας με θέα τον ωκεανό. Και όντως βρήκαμε το πιο όμορφο καφέ! Με ενθουσίασε πολύ αυτό το μαγαζί και για άλλη μια φορά είχα μπερδέψει που ήμουν το le Gatsby cafe , διαλέξαμε ένα τραπεζάκι με θέα τον ωκεανό και ξεκουραστήκαμε για λίγο. 
Η Καζαμπλάνκα έχει και αυτή παλιά πόλη, η οποία σε τίποτα δε θύμιζε τις άλλες δυο μεντίνες σε Μαρακές και Φεζ, ήταν μόνο σπιτάκια, φτωχικά, δε σου κρύβω ότι εκεί ήταν η πρώτη φορά που ανησύχησα στο ταξίδι, κυκλοφορούσαν περίεργες φάτσες.


Δεν διανυκτερέυσαμε στην Καζαμπλάνκα, φύγαμε με τη βραδινή πτήση για Ελλάδα. Την ώρα της ανατολής ευτυχώς ξύπνησα, ήμασταν πάνω από την Κέρκυρα εκείνη τη στιγμή όπως έδειχναν οι οθόνες του αεροπλάνου. Ένα ζεστό πορτοκαλί μας αγκάλιασε και μας πλημμύρισε με ζεστασία και ελπίδα για την νέα μέρα που ξημέρωνε. Δυστυχώς η μπαταρία του κινητού μου είχε τελειώσει, καλύτερα, κράτησα για πάντα ζωγραφισμένη αυτήν την ανατολή στην καρδιά μου και αυτό ήταν το πιο όμορφο φινάλε για αυτό το πολυπόθητο ταξίδι. 

Λίγα τιπ, τι να προσέξεις:
  • Για το Μαρόκο χρειάζεται να έχεις διαβατήριο. Επίσης, στην είσοδο και την έξοδο της χώρας θα σου ζητήσουν να γράψεις τα στοιχεία σου, για ποιο σκοπό ταξιδεύεις, που θα μείνεις κλπ και θα σε ελέγξουν οι αστυνόμοι του Μαρόκου. 
  • Πας σε μουσουλμανικό κράτος και καλό είναι να σεβαστείς κάποιους βασικούς κανόνες, όπως να μην προκαλείς με το ντύσιμό σου ή με τη συμπεριφορά σου σε κοινή θέα.
  • Να μη φας όσο μπορείς στριτ φουντ. Θα το δεις και εσύ, δε θα θέλεις λογικά να το ρισκάρεις.
  • Εγώ ήμουν τόσο καλά δασκαλεμένη να είμαι προσεκτική, από όλους αυτούς τους φίλους που πήγαν, και ήμουν σε επιφυλακή συνεχώς γιατί ένιωθα ότι θέλαν να με κοροϊδέψουν, να μου πουλήσουν, να με πάνε να μου δείξουν ή ότι άλλο. Κανείς δε με ενόχλησε αλλά είχα τις κεραίες μου τεντωμένες συνεχώς.
  • Εμείς τελικά δε χρησιμοποιήσαμε οδηγό και δεν χρειάστηκε, πήγαμε σε όλα τα αξιοθέατα και περπατήσαμε τις πόλεις με τον τουριστικό μας οδηγό. Αν χρειαστείς βοήθεια, θα σε βοηθήσει ο ξενοδόχος σου ώστε να βρεις κάποιον καλό. Μια από τους φίλους μας που πήγε μας είπε ότι πήρε αυτα τα free guide και ήταν πραγματικά πολύ καλός.
  • Παζάρεψε. Παζάρεψε πολύ και παντού. Η τιμή θα φτάσει μέχρι και στο μισό της αρχικής.
  • Το μόνο που αγόρασα είναι μια υπέροχη κεραμική κούπα. Άλλοι αγοράζουν δερμάτινα είδη, εμένα δε μου άρεσε κάτι.
Αν έχασες τα άλλα δυο ποστ μπορείς να διαβάσεις εδώ για τη Φεζ και εδώ για το Μαρακές Να περάσεις υπέροχα όταν πας.

Σε φιλώ

Λαμπρινή

2 σχόλια:

  1. Υπέροχες φωτογραφίες! Με παραγαργάλισε το post σου. Το Μαρόκο είναι ένα προορισμός που ονειρεύομαι χρόνια και μάλλον θα αποφασίσω να κάνω οργανωμένα για να δω όσα περισσότερα μπορώ! Θα ήθελα να επισκεφτεώ και τη Chefchaouen όπως κι άλλα χωριά και σημεία του Άτλαντα. Το Μαρακές όμως είναι η σειρήνα που με καλεί! Πολύ χρήσιμα τα tips σου και ωραία συμπυκνωμένα!
    Ευχαριστώ για την υπέροχη πρόκληση😉

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Νάντια, σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου. Χαίρομαι που σε βοήθησε τα ποστ μου. Θέλαμε και εμείς να πάμε στη γαλάζια πολη αλλά δυστυχώς ήταν πολύ μακριά και είχαμε λίγες μέρες. Σε δεύτερο χρόνο ίσως αργότερα τα επισκεφθώ μαζί με την Ταγκέρη. Σου εύχομαι να πας σύντομα και να το απολαύσεις.
      Φιλιά

      Διαγραφή

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...