Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Κάνε αυτό το δώρο στον εαυτό σου

κοψε το καπνισμα-συμβουλες διακοπης καπνισματος 

Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Θα ήθελα να στείλω ένα μήνυμα σήμερα και αν καταφέρω να "εμπνεύσω" έστω και άλλον έναν άνθρωπο με ετούτη την ανάρτηση, θα είμαι πολύ ευτυχισμένη. Πριν τρία χρόνια τέτοιες μέρες, ήταν η τελευταία φορά που έπιασα τσιγάρο στο χέρι μου. Είναι αυτό που λέμε: "το έκοψα μαχαίρι". Το πήρα γρήγορα απόφαση και το έκανα χωρίς δεύτερη σκέψη, μια και έξω. Απόλαυσα το τελευταίο μου τσιγάρο συντροφιά με το απογευματινό μου καφεδάκι και είπα αυτό είναι το τελευταίο μου τσιγάρο, τέλος.



Η επόμενη εβδομάδα ήταν σίγουρα αρκετά δύσκολη, αλλά είχα πάρει την απόφασή μου και ήθελα να τα καταφέρω. Θυμάμαι, είχα κατεβάσει μια εφαρμογή στον υπολογιστή, που ουσιαστικά ήταν ένας μετρητής, πολύ βοηθητικός.
Επίσης στο Ίντερνετ είχα βρει κάποια ιατρικά άρθρα τα οποία  σου έλεγαν τα οφέλη της διακοπής του καπνίσματος, τα πρώτα εικοσιτετράωρα και μετά σε επόμενα χρονικά διαστήματα. Αυτό ήταν μεγάλο κίνητρο, καθώς σκεφτόμουν, ειδικά την πρώτη βδομάδα, που ήταν η πιο δύσκολη, ότι αν καπνίσω τώρα, όσο και αν το θέλω, θα ξαναρχίσω από την αρχή και θα πάει χαμένος ο μέχρι τώρα κόπος μου. 
Τα πρώτα συμπτώματα της έλλειψης, κάνανε την εμφάνισή τους μέσα στις επόμενες ώρες, νεύρα, πονοκέφαλος, δύσπνοια, ζαλάδα. Όλα αυτά φυσικά είχαν και μια ένταση η οποία κορυφωνόταν όσο περνούσαν οι μέρες. Για την άμεση αύξηση των κιλών δε θα κάνω αναφορά αν και δεν ήταν αμελητέα, καθώς ίσως ήταν λάθος δικός μου χειρισμός, αφού θα μπορούσα να τσιμπολογάω μικρά υγιεινά σνακ, φρούτα ή λαχανικά, όταν είχα ανάγκη να καπνίσω. 
Ήμουν τόσο ευτυχισμένη, το έλεγα παντού με περηφάνια, έκοψα το κάπνισμα! Το έλεγα μην τυχόν δεν αντέξω τελικά και θελήσω να το ξαναρχίσω, να με σταματήσουν. Φυσικά δεν χρειάστηκε να με σταματήσει κανείς. Η απόφασή μου ήταν μεγαλύτερη από την επιθυμία μου. Σιγά σιγά άρχισα να νιώθω τα οφέλη στην καθημερινότητά μου. Μέσα στο μήνα, είχα ανακτήσει την όσφρησή μου. Μύριζα και ανέπνεα κανονικά. Τα ρούχα μου και εγώ ολόκληρη δεν μύριζα καπνό και επιτέλους ανέβαινα σκάλες και αθλούμουν δίχως να βαρυγκωμώ. Έκανα βιολογικό καθαρισμό στο αυτοκίνητό μου και το στόλισα με αρωματικά. Δεν άντεχα καμία μυρωδιά που μου θύμιζε το πρόσφατο παρελθόν.
Κατά κάποιον τρόπο ένιωθα ελεύθερη, είχα καταφέρει να απαλλαγώ από την νικοτίνη. Δεν ήμουν πια δέσμια αυτής της ανούσιας συνήθειας που είχα αποκτήσει, για πλάκα, κάποια χρόνια πριν. Δε θα ξεχάσω στα ταξίδια στο εξωτερικό με το αεροπλάνο, ούσα καπνίστρια, καθ'όλη τη διαδρομή να σκέφτομαι τη στιγμή που θα φτάσω για να καπνίσω, να περιμένω την προσγείωση. Μετά το κακόγουστο και εντελώς αντιαισθητικό smoking room του εκάστοτε αεροδρομίου, για τους κακόμοιρους καπνιστές που ανίκανοι να αντισταθούν στο πάθος τους αυτό, δέχονται να μπουν στο γυάλινο κουβούκλιο και "δακτυλοδεικτούμενοι" να παραδοθούν τελικά σε αυτό που επιζητούσαν τόση ώρα. Ευτυχώς πια περνάω έξω από αυτά τα κουβούκλια και δεν νιώθω τίποτα, καμία λαχτάρα ή επιθυμία. Μόνο μια συμπάθεια- λύπη για όσους βρίσκονται πίσω από το τζάμι. 
Βλέπω πιτσιρίκια στην πλατεία ή στα καφέ να καπνίζουν. Μου έρχεται πραγματικά να τους πετάξω το τσιγάρο, να τα πιάσω από τους ώμους και να τα ταρακουνήσω. Να τους πω για το τεράστιο λάθος που κάνουν στη ζωή και την υγεία τους. Νομίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο γίνονται σπουδαίοι και αρεστοί στην παρέα τους! Πόσο λάθος κάνουν, αν σκεφτούν ότι με αυτόν τον τρόπο καταδικάζουν τη ζωή τους να είναι υποχείρια του καπνού για τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής τους. Το κάπνισμα είναι άκρως εθιστικό και αν το ξεκινήσεις, συνήθως θέλει μεγάλο αγώνα για να απαλλαγείς. 
Για ελάχιστα πράγματα είμαι περήφανη, το ότι έκοψα το κάπνισμα το θεωρώ επίτευγμά μου! 
Σίγουρα είναι κάτι που πάντα βρίσκεται στο πίσω μέρος του μυαλού, αλλά σαφώς είναι πιο ωραίο το συναίσθημα της ελευθερίας, καθαριότητας, υγείας που σου δίνει το να μην καπνίζεις. Όλοι μας περνάμε δύσκολες στιγμές άλλα κάνοντας ένα τσιγάρο δεν θα γίνει ευκολότερη η στιγμή. Αυτή ήταν πάντα μια δικαιολογία για τους αδύναμους ανθρώπους, που δεν μπορούν να αντισταθούν στα πάθη τους. 
Αγαπημένοι μου όσοι έχετε κόψει αυτή τη συνήθεια, με οποιονδήποτε τρόπο, σας δίνω τα συγχαρητήριά μου και σας εύχομαι να συνεχίσετε να κάνετε περήφανους τους εαυτούς σας και τους ανθρώπους που σας αγαπάνε. 
Όσοι καπνίζετε σας παρακαλώ, ας είναι αυτό το τσιγάρο που μόλις καπνίσατε το τελευταίο. Σβήστε το και ζήστε απελευθερωμένοι κυριολεκτικά. Τα πάντα είναι μέσα στο μυαλό μας, ο άνθρωπος έχει τεράστια δύναμη μέσα του που δεν γνωρίζει αν δε το προσπαθήσει. Κάντε αυτό το δώρο στον εαυτό σας! Σβήστε το!

Να είστε όλοι καλά και ευτυχισμένοι με τις επιλογές σας. 

Υ.Γ: Οι μισοί από τους καπνίζοντες που θα διαβάσουν το άρθρο το ξέρω ότι θα ανάψουν τσιγάρο κατευθείαν. Όταν μιλάμε αρκετή ώρα γι' αυτό, συνήθως το αναζητούμε.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...