Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Κάρπαθος

Κάρπαθος, μίνι οδηγός, παραλίες, που να φάς, μικρά μυστικά από ντόπιους


Πάνω στα σύννεφα, εκεί που το μπλε του ουρανού συναντάει το μπλε του Αιγαίου,  κοιτώντας έξω από το θολό παράθυρο του αεροπλάνου και σημειώνοντας λίγες σκέψεις σε ένα κομμάτι χαρτί, οι στίχοι του ποιητή χορεύουν στο μυαλό μου " Θεέ μου, τι μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε" και είμαι πεπεισμένη ότι όταν αυτοί οι στίχοι γράφονταν στο βιβλίο της αιωνιότητας, ο ποιητής αναφερόταν στο μπλε του Αιγαίου και το μπλε του ελληνικού καλοκαιρινού ουρανού.




Το ταξίδι διήρκεσε περίπου μια ώρα, ο προορισμός, Κάρπαθος, σφηνωμένη ανάμεσα στη Ρόδο και την Κρήτη, στο Καρπάθιο πέλαγος βρίσκεται η υπέροχη Κάρπαθος, η οποία αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη για εμένα. Καταφέρνει να παντρέψει δαντελωτές παραλίες με κρυστάλλινα, τιρκουάζ νερά, γραφικά ψαροχώρια και ορεινά χωριά, βγαλμένα από πολύχρωμες καρτ ποστάλ.
Βρέθηκα στο νησί Σεπτέμβρη και ήταν μαγικά. (Γενικά αποφεύγω τις διακοπές τον Αύγουστο, γιατί απεχθάνομαι την πολυκοσμία και έτσι επιλέγω είτε πολύ νωρίς τις διακοπές μου είτε αργά.)
Είναι ένα μεγάλο νησί οπότε θα πρέπει να έχεις λύσει το θέμα της μεταφοράς σου. Υπάρχουν πολλά γραφεία για να ενοικιάσεις αυτοκίνητο ή μηχανάκι.
  • Παραλίες:

Και όταν μιλάμε για νησί αμέσως το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι οι παραλίες και ειδικά για την Κάρπαθο, όσοι ξέρουν νομίζω κατευθείαν σκέφτονται τον Διακόφτη!
Από τη μέρα που κλείσαμε το ταξίδι ονειρευόμουν να βρεθώ σε αυτήν την παραλία και πραγματικά ήταν παραδεισένια, μαγική, εξωτική και άλλα πολλά επίθετα. Μου άρεσε τόσο πολύ, που την επισκέφθηκα και δεύτερη φορά.

Διακόφτης 

Στην Κάρπαθο έχει τόσες ωραίες παραλίες που πρέπει να κάνεις επιλογή ποια θα αφήσεις. Κάποιες από αυτές είναι η Κυρά Παναγιά, τα  Άπελλα, Λευκός, Άχατα,

Άπελλα

Λευκός

κυρά Παναγιά
ο Άγιος Θώρος( που γενικά τη λες μια απλή παραλία νησιού, αλλά θα σου πρότεινα ένα απογευματινό μπανάκι μιας που στα βράχια πίσω του, περιέχεται στη σύστασή του άργιλος, οι ιδιότητες του οποίου είναι γνωστές, τουλάχιστον για καλλωπιστικούς λόγους.)

  • Μη χάσεις:
-Ένα πρωινό νομίζω πρέπει να το αφιερώσεις στο ορεινό χωριό, Όλυμπος!



Πραγματικά είναι ένα χωριό που μοιάζει να είναι κάπως ξεχασμένο από το χρόνο. Στη συζήτηση που είχα με ντόπιους έμαθα πως ο δρόμος που συνδέει το χωριό με την Κάρπαθο είναι σχετικά πρόσφατος, τις τελευταίες δεκαετίες τουλάχιστον, οπότε δικαιολογημένα ήταν λίγο αποκομμένο και κράτησε το χαρακτήρα του.


Σκαρφαλωμένο πάνω στο βουνό, άξιζε η ώρα που χρειάστηκε να φτάσουμε εκεί. Τα σπίτια μοιάζουν πολύ παράξενα τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο. Οι γυναίκες φοράνε τις παραδοσιακές τους φορεσιές. Αν το επισκεφτείς, μπες στον πειρασμό να σου βάλει η κυρία Μαρία το μαντιλάκι το παραδοσιακό και κρατήστε την κλασική αναμνηστική φωτογραφία. Πάρε γυρνώντας πίσω ενθύμιο, κεραμικά, μαντήλι ή τα γνωστά παραδοσιακά πλεκτά παντοφλάκια της Καρπάθου. Τέλος εμείς καθίσαμε σε μια παραδοσιακή ταβέρνα και δοκιμάσαμε μια ποικιλία από τα μαγειρευτά φαγητά.


Φεύγοντας έδωσα τα συγχαρητήρια μου στη μαγείρισσα, ήταν σαν να τα έχει φτιάξει η μαμά και δε θύμιζαν σε τίποτα φαγητό ταβέρνας ( δυστυχώς δε συγκράτησα το όνομα).

-Στο χωριό Μεσοχώρι πρέπει να φτάσεις την ώρα που ο ήλιος ξεκινά το ταξίδι του για να χαθεί μέσα στη θάλασσα. Είναι από τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα που έχω θαυμάσει όσο ζω.



Σπανίως καταφέρνεις να δεις τον ήλιο να βυθίζεται απευθείας μέσα στη θάλασσα χωρίς να μεσολαβήσει κάτι άλλο στην εικόνα. Δυστυχώς η φωτογραφία δεν είναι ικανή να αποδώσει αυτήν την ομορφιά 100%, αλλά η εικόνα παραμένει πάντα χαραγμένη στην καρδιά μου.
-Στο χωριό Φοινίκι, μπορείς να πας ένα απόγευμα για φαγητό μετά το μπάνιο, Είναι όμορφο ψαροχώρι, με έναν μικρό κόλπο και δυο τρεις όμορφες ταβέρνες, μπορείς να πιεις το ουζάκι σου και να χαλαρώσεις ακόμα περισσότερο.
-Για ποτό πήγαμε στο χωριό Αρκάσα, ήταν όμορφα, είχε ένα όμορφο μπαράκι, νομίζω ότι προτίμησα να πιω εκεί το ποτό μου, από τα Πηγάδια, καθώς η χώρα του νησιού δεν είναι τόσο γραφική και ήθελα να νιώσω ότι είμαι σε νησί.
  • Που να φάς:
-Στα Πηγάδια φάγαμε στην "Ωραία Κάρπαθο", το φαγητό ήταν πολύ νόστιμο και ο ιδιοκτήτης φιλικός και ευχάριστος. Το μαγαζί ήταν δίπλα στη θάλασσα σε όμορφο σημείο της χώρας.


Μακαρούνες καρπάθου
-Στα Πηγάδια, ένα βράδυ θα πας στη "Bella Karpathos" και θα φας ufo, δε σου λέω τι είναι... όταν γυρίσεις με ευχαριστείς! Αυτή ακριβώς ήταν η πληροφορία που μας έδωσε ο άνθρωπος μας. Όταν στο παρουσιάζουν έτσι, δε μπορείς να μη το δοκιμάσεις λοιπόν. Εγώ θα σου πω
ότι άξιζε η επίσκεψη.
  • Που να μείνεις:
-Η Κάρπαθος έχει πολλές επιλογές για τη διαμονή, ανάλογα βέβαια με το τι θέλεις, κάτι παραδοσιακό ή πιο σύγχρονο, τα συνδυάζει όλα και θεωρώ ότι θα βρεις αυτό που θες. Εμείς μείναμε στο χωριό Αμμοπή, στο Hotel amoopi bay και συνδύαζε την πολύ όμορφη θέση, το ευγενικό προσωπικό και το καθαρό και μεγάλο δωμάτιο.


Αυτά ήταν τα βασικά που χρειάζεσαι για να πας στην Κάρπαθο. Τέσσερις μέρες είναι αρκετές να γυρίσεις όλο το νησί, να φας την τοπική κουζίνα και να κολυμπήσεις στις καλύτερες παραλίες της. Εύχομαι να την αγαπήσεις όπως την αγάπησα και εγώ και ελπίζω να επιστρέψω μια μέρα σε αυτό το υπέροχο μέρος.

Υ.Γ 1: Για αυτό το ταξίδι θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Τάσο και το Βαγγέλη, που με τα μυστικά τους, μας βοήθησαν να δούμε την Κάρπαθο σαν να ήμασταν ντόπιοι, και αυτό μου αρέσει πολύ στα ταξίδια μου.
Υ.Γ 2: Αφιερωμένο στο αγαπημένο μου παρεάκι.

2 σχόλια:

  1. Δεν έχω πάει ποτέ και με μάγεψαν οι photos και οι περιγραφές σου! Θα μείνω με τη γλύκα προς το παρόν μέχρι το επόμενο ταξίδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάρηκα πολύ με το σχόλιο σου. Εύχομαι να την επισκεφθείς κάποια στιγμή και να σου αφήσει την ίδια γεύση που άφησε και σε εμένα. Καλό βράδυ!

      Διαγραφή

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...