Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018

Πώς να διατηρήσεις το σπίτι πάντα καθαρό και οργανωμένο

Καλημέρα αγαπημένοι μου και καλή εβδομάδα σε όλους.
Πολύ συχνά σας γράφω εδώ, σε ετούτη τη στήλη, τιπς για να οργανώσετε σωστά το χρόνο σας ώστε να είναι το σπίτι σας καθαρό και οργανωμένο. Και σήμερα μοιράζομαι μια απίστευτη διαπίστωση που έκανα και όντως πιάνει ώστε πάντα να έχουμε ένα σπίτι καθαρό και οργανωμένο.




Δε θα πω ψέμματα, δεν θα ωραιοποιήσω αλήθειες, τα σπίτια είναι σαν ζωντανοί οργανισμοί, την μια μέρα τα καθαρίζεις και ακριβώς την επόμενη έχει εμφανιστεί ο πρώτος κόκος σκόνης ή το ριχτάρι, αχ αυτά τα ριχτάρια, έγινε κουβάρι, ή κάποιος έβγαλε ένα αντικείμενο και το πέταξε όπου βρήκε ή τη στιγμή που έχεις πλύνει μια στοίβα πιάτα κάποιος ήρθε να πιει νερό και βγήκε άλλο ένα ποτήρι. Αυτό είναι ζωή! Δεν ήμουν ποτέ τρελή με την καθαριότητα, και την τάξη. Τα ήθελα όλα να είναι καθαρά και στη θέση τους αλλά τα τελευταία 6 χρόνια δεν τα χαιρόμουν έτσι όπως τα ήθελα. Υπήρχαν μάλιστα περίοδοι μέσα σε αυτή την εξαετία που πραγματικά στο πάτωμα δεν υπήρχε ούτε ένα καθαρό μέρος να πατήσουμε. -Σοκ ειλικρινά. Φέτος πρώτη φορά κατάφερα επιτέλους να κοιτάω το σπίτι την ώρα που κλείνω την πόρτα και φεύγω και να έχω την αίσθηση ότι φεύγω από δωμάτιο ξενοδοχείου, ξέρεις αυτό που πας τέσσερις πέντε μέρες κάπου και το δωμάτιο σου είναι συγυρισμένο πάντα, καθαρό, χωρίς περιττά γύρω γύρω, αυτό ακριβώς που μου είχε μπει στο μυαλό από πέρυσι και το είχα γράψει σε αυτές εδώ τις γραμμές. 
Έχουν περάσει δύο εβδομάδες από τη γενική καθαριότητα που έκανα για το στρώσιμο και πραγματικά είναι η πρώτη φορά που το σπίτι έχει διατηρηθεί σαν να έγινε χθες. Τι έκανα όμως διαφορετικό αυτή τη φορά; Θα στα πω όλα αναλυτικά.

  • Η πρώτη δουλειά που κάνω το πρωί μόλις ξυπνάω, αφού φύγουν όλοι από το σπίτι για δουλειές και σχολεία είναι να αδειάσω το πλυντήριο πιάτων. Κατά τη διάρκεια της μέρας ό,τι ποτήρι ή πιάτο βγει το βάζω αμέσως στο πλυντήριο. Μέχρι το βράδυ την ώρα που έχουμε τελειώσει το τελευταίο γεύμα, προσθέτω ακόμα και τα ταψιά και κατσαρόλες από το μαγείρεμα της ημέρας, το βάζω να λειτουργήσει και μέχρι να πάω για ύπνο έχει τελειώσει. Στην ουσία, ο νεροχύτης μου είναι πάντα καθαρός πράγμα που μου δίνει την αίσθηση ότι υπάρχει μια φρεσκάδα στο σπίτι και οργάνωση. Αν δεν έχεις πλυντήριο προτείνω να πλένεις τα πιατάκια σου αμέσως μόλις βγουν δηλαδή μην αφήνεις το μεσημέρι να μαζευτούν όλα τα πιάτα από το πρωινό, την παρασκευή του φαγητού και το μεσημεριανό, αν το κάνεις σε τρεις δόσεις δε θα πάρει πάνω από δέκα λεπτά τη φορά. 
  • Άδειασα επιφάνειες. Στους πάγκους μου δεν υπάρχουν μπιχλιμπίδια, πεντακόσιες μικροσυσκευές, καφεκούτια, ξύλα κοπής και άλλα πράγματα που δεν χρησιμοποιώ κάθε μέρα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να φορτώνουμε τους χώρους μας και να νιώθουμε αυτό το αφόρητο βάρος. Και με αυτόν τον τρόπο το ξεσκόνισμα γίνεται παιχνιδάκι, αφού περνάς το καθαρό πανί σου όποτε σου δοθεί η ευκαιρία.
  • Με το που πιω το καφεδάκι μου κάνω μια γύρα στο σπίτι και βάζω στη θέση τους ότι μπορεί να έχει ξεμείνει αλλού, ρούχα κάλτσες, παπούτσια, παιχνίδια. Τα κάνω μια γρήγορη βόλτα, διπλώνω, εξετάζω τι χρειάζεται πλύσιμο, κλπ. 
  • Βάζω τα πρωινά τα πλυντήρια μου. Δεν αφήνω να γεμίσει ποτέ το καλάθι με τα άπλυτα. 
  • Σιδερώνω τα ρούχα αμέσως μόλις στεγνώσουν από το σχοινί. Δεν υπάρχει κουβάς με ντάνες ασιδέρωτων στο σπίτι μας. Αυτό το έκανα από παλιά, ακόμα και όταν δεν είχα καταφέρει να οργανωθώ, δεν άφηνα ούτε τις πυτζάμες μας ασιδέρωτες γιατί ούτως ή άλλως μου αρέσει αυτή η δουλειά πολύ. Έχω γράψει κάποια τίπ εδώ αν θες να διαβάσεις, γιατί ξέρω ότι αυτή τη δουλειά τη βαριούνται οι περισσότεροι.
  • Η σκούπα είναι διαθέσιμη και πάντα έτοιμη να τραβήξει σκουπιδάκια. Πραγματικά όσες φορές και να σκουπίσεις πάντα κάτι θα πέσει κάτω, ένα ψίχουλο, τρίμμα κλπ. 
  • Δεν αφήνουμε το σπίτι να λερωθεί, το διατηρούμε καθημερινά καθαρό κάνοντας λιγότερη δουλειά, αφού απλά διατηρούμε την καθαριότητα και δεν ξεβρομίζουμε
  • Οργάνωσα επιτέλους στην πράξη το μενού μας. Ψώνια μια φορά τη βδομάδα και μαγείρεμα συνήθως το κάνω το πρωί αλλά αν έχω να βγω για δουλειές το πρωί χαίρομαι αν έχω τελειώσει με αυτό το βράδυ και γυρίσω και βρω έτοιμο το φαγητό μας. ( Στις επόμενες βδομάδες θα γράψω ξανά για το θέμα γιατί βλέπω ότι σας ενδιαφέρει πολύ το θέμα)
  • Συνήθως αφήνουμε τα έπιπλα στη καθορισμένη θέση που τους είχαμε δώσει αρχικά. Στην τελευταία γενική άλλαξα θέση σε κάποια έπιπλα και δημιούργησα νέες γωνίες. Εντελώς ανέξοδα ανανεώθηκε το σπίτι μας και πραγματικά το έχουμε χαρεί πολύ περισσότερο.
  • Έβαλα φυτά στο σπίτι, γλαστράκια με αρωματικά στο παράθυρο της κουζίνας για τη μαγειρική, μια μεγάλη μονστέρα στο σαλόνι, στο μπαλκόνι μου, κυκλάμινα και χρυσάνθεμα. Πραγματικά αισθάνομαι λες και υπάρχει ζωή χάρη στα φυτά μου. 


    Αυτά λειτούργησαν πολύ καλά μέχρι τώρα στο δικό μας σπιτικό και είμαι πραγματικά πολύ ευτυχισμένη. Θα σας κρατώ ενήμερους αν έχω κάποιες άλλες αλλαγές. 
    Στη στήλη οργάνωση θα βρεις έμπνευση για να οργανώσεις όλους τους χώρους του σπιτιού, πράγματα που έγραψα παλιότερα. 

    Μήπως έχεις να μοιραστείς μαζί μας κάποιο τιπ που βοηθά και εσένα ώστε να είναι πάντα καθαρό το σπίτι σου, θα χαρούμε να το διαβάσουμε.

    Σε φιλώ

    2 σχόλια:

    1. Πολύ χρήσιμα τα tips σου Λαμπρινή μου! Αν είναι όλα ταχτοποιημένα ο χώρος δείχνει καθαρός και ήρεμος! Νομίζω θέλω κ εγώ κάποια ακόμα φυτά αλλά έχω την τάση να τα "σκοτώνω" γρήγορα!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
      Απαντήσεις
      1. Κατερίνα μου δυστυχώς είμαι και εγώ δολοφόνος. Ευτυχώς η μονστερα ζει ακόμα όπως και ο πόθος αλλά όλα τα υπόλοιπα δυστυχώς 😢

        Διαγραφή

    Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...