Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018

Το Μενού της οικογένειας

Καλημέρα αγαπημένοι μου.
Φέτος κάνοντας έναν έλεγχο στα στατιστικά μου, είναι η πρώτη χρονιά του μπλοκ που Νο 1 ποστ είναι το Μηνιαίο μενού οικογένειας και όχι το Οργάνωση σπιτιού-Πώς να αρχίσω που για όλα τα χρόνια λειτουργίας του μπλοκ ήταν το Νο 1. Θέλοντας να αφουγκραστώ τις επιθυμίες σας, θα σας γράψω για το πώς έχει δουλέψει ο προγραμματισμός μας και η οργάνωση για το μενού της οικογένειας.



Το τί θα μπει στην κατσαρόλα της οικογένειας για την επόμενη μέρα είναι ένας μεγάλος πονοκέφαλος για τον Σεφ του σπιτιού. Από παιδί ακόμα θυμάμαι τα βράδια τη μαμά μου να μας ρωτάει,  τι θέλετε να φάμε αύριο; Και η απάντηση να είναι πάντα: ό,τι θες, γιατί εκείνη τη στιγμή δεν σου έρχεται καμία ιδέα, αυτό συνέβαινε σε εμάς τουλάχιστον.
Τα πρώτα χρόνια που άνοιξα το σπιτικό μου είχα και εγώ το ίδιο θέμα. Μάλιστα τρώγαμε συνεχώς τα ίδια και τα ίδια χωρίς καμία ποικιλία. Μετά ο άντρας μου σκέφτηκε να ανοίξει το βιβλίο μαγειρικής που έχω σπίτι και να μου γράψει μια λίστα με τα αγαπημένα του φαγητά. Πάλι και αυτό δε δούλεψε. Γιατί δεν ήταν οργανωμένο.
Τον τελευταίο καιρό κάνω διατροφή σας έχω γράψει για κάποια από αυτά που κάνω  εδώ!
Κάθε τέλος του μήνα, βγάζω το πρόγραμμα για τον επόμενο. Γράφω γιορτές, νηστείες και οτιδήποτε πρέπει να θυμηθώ και σε κάθε εβδομάδα επιλέγω ανάμεσα σε
1 Λαδερό
1 όσπριο
1 κοτόπουλο
1μοσχαρι
1 ψάρι
1 ζυμαρικό.
Για βραδινό, συνήθως κάτι ελαφρυ, αυγά συνήθως το πολύ εως 4 την εβδομάδα ή κάποια σούπα λαχανικών.
Η διατροφολόγος μου πρότεινε ιδανικά η δεύτερη φορά την βδομάδα, θα ήθελε να ήταν το ψάρι. Εγώ η αλήθεια είναι ότι δεν το αγαπώ πολύ το ψάρι και έτσι πήγα στην επόμενη καλύτερη επιλογή που είναι το όσπριο. Φτιάχνω ολόκληρο το πακέτο και ότι περισσέψει το τρώμε μετά από δυο μέρες με ρύζι, πχ φακόρυζο, ρεβυθόρυζο, φασολαδόρυζο, κλπ.
Κοιτώντας το ημερολόγιο ξέρω ότι κάποιες μέρες είναι στάνταρ τι θα φάμε δηλαδή: Τα Σάββατα είναι αφιερωμένα στο ψάρι και συνήθως τους χειμώνες το φτιάχνω σούπα βελουτέ. Επίσης τις Κυριακές τρώμε το μοσχάρι της εβδομάδας. Τις Δευτέρες φτιάχνω πάντα τα όσπρια και κατόπιν με ότι περίσσεψε φτιάχνω το (φακόρυζο-ρεβυθόρυζο-φασολαδορυζο) τις Τετάρτες. Οπότε Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή μοιράζω τις υπόλοιπες κατηγορίες μου.
Όπως θα διαβάσεις και στο μέρος 1 έχω μια λίστα με τα αγαπημένα φαγητά σε όλες τις κατηγορίες και έτσι τα διασκορπίζω σε κάθε εβδομάδα του μήνα για να υπάρχει ποικιλία και να μην τρώμε συνεχώς τα ίδια.
Συνήθως τα ψώνια της εβδομάδας γίνονται τα Σάββατα που λειτουργεί και η λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας, οπότε ψωνίζουμε και τα είδη μαναβικής. Προσπαθώ σε αυτά τα ψώνια να έχω καλύψει όλο το μενού της εβδομάδας, εκτός από τα κρέατα και το ψάρι που προτιμώ να τα μαγειρεύω φρέσκα και όχι να τα βάλω κατάψυξη κλπ. Έτσι αν έχει πάει καλά η λίστα μου θα πάω σούπερ μάρκετ μόνο μια ή δυο φορές τη βδομάδα και αυτό για το γάλα συνήθως. Έτσι με αυτόν τον τρόπο έχουμε απαλλαγεί και από την κλασική ερώτηση, τι φτιάχνω πάλι αύριο και κάνουμε οικονομία στο σούπερ μάρκετ, αφού για να είμαι ειλικρινής, αν διαβείς την πόρτα του όλο και κάτι περιττό θα αγοράσεις.
Αυτό το πρόγραμμα έχει δουλέψει άψογα στο σπίτι μας, κάποιες φορές όταν γράφουμε το μενού, υπάρχει ένας κάποιος ενθουσιασμός, ειδικά αν πέσει στο τραπέζι η ιδέα για το αγαπημένο φαγητό κάποιου από εμάς και γενικά η διαδικασία αυτή είναι ιδανική αν θες να έχεις ένα οργανωμένο πρόγραμμα.
Θα επιστρέψω με τη συνέχεια του ποστ. Μια άκρως βοηθητική λίστα που θα φτιάξω μέσα στο Σαββατοκύριακο και έχω σκεφτεί ότι θα κάνει και τη δική σας ζωή πιο εύκολη αλλά και τη δική μου.

Εσάς στο δικό σας νοικοκυριό τί λειτουργεί; Αν έχετε κάποια ιδέα περιμένουμε να τη διαβάσουμε και να εμπνευστούμε.


Σας φιλώ 

3 σχόλια:

  1. Συμφωνώ απόλυτα με το πόσο πιο εύκολο κάνει την οργάνωση της καθημερινότητας ένα οργανωμένο πλάνο μαγειρικής! Εγώ εφαρμόζω ένα εβδομαδιαίο πλάνο και έχει αλλάξει πραγματικά την καθημερινότητα μου ( από άποψη χρόνου κυρίως). Γλιτώνω πολύ χρόνο και ενέργεια να σκέφτομαι κάθε μέρα τι να μαγειρέψω για την επόμενη μέρα. Με έχει βοηθήσει επίσης στο ότι μπορώ να επικεντρωθώ περισσότερο σε άλλες ( πιο διασκεδαστικές :) ) ασχολίες της καθημερινότητας όπως το γράψιμο, το διάβασμα κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα εφαρμόσω αυτό με το περισσευούμενο οσπριο, μπας και γλιτώσουμε καμιά μέρα το μαγείρεμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μάλιστα αυτός ο τρόπος τα κάνει να είναι και πιο ευπεπτα με το ρυζάκι ;)

      Διαγραφή

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...