Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Αγαπητό ημερολόγιο-Αβοκάντο αγάπη μου-14/365

Τα οφέλη των καλών λιπαρών στη διατροφή μας τα γνωρίζουμε όλοι. Δε θα τα γράψω γιατί δεν είμαι ειδικός για να μιλήσω για το θέμα. 
Σήμερα θα σου μιλήσω για το αβοκάντο, που μπήκε ακριβώς πριν ένα χρόνο στη ζωή μου και έγινε λατρεία. Του έδωσα μια δεύτερη ευκαιρία μιας που ήδη είχα δοκιμάσει και παλιότερα αλλά δεν μου άρεσε. Η διατροφολόγος στο γυμναστήριο που πάω μου πρότεινε να εντάξω στη διατροφή μου τα καλά λιπαρά, το δοκίμασα και τώρα τρώω μέχρι τέσσερις μερίδες την εβδομάδα, αλλά αν με άφηνες θα μπορούσα να τρώω κάθε μέρα με μεγάλη ευχαρίστηση.
Θα σου δείξω κάποιους τρόπους με τους οποίους το έχω δοκιμάσει και ήταν εξαιρετική επιλογή.

  • Πρωινό: Αvocado Toast με αυγό 
Φρυγανίζουμε μια φέτα πολύσπορο (κατά προτίμηση μαύρο) ψωμί, λιώνουμε με ένα πιρούνι μισό αβοκάντο πάνω από το ψωμί. Πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι, λίγο ελαιόλαδο και προαιρετικά χυμό από λεμόνι. Στη συνέχεια βάζουμε πάνω το αυγό μας με όποιο τρόπο μαγειρέματος προτιμάμε -βραστό, ποσέ, μάτι. Απολαμβάνουμε αμέσως.


  • Αβοκαντέζα. 
Η υγιεινή εκδοχή της μαγιονέζας που μπορείς να φτιάξεις σε πέντε λεπτά στο σπίτι σου. Τη συνταγή τη βρήκα στο σαιτ του Άκη Πετρετζίκη.

Εγώ την χρησιμοποίησα για άλειμμα πάνω στο ψωμί που το συνδύασα με τοματίνια και κατίκι Δομοκού ( μπορείς να βάλεις ό, τι θες από πάνω, σολομό, αγγούρι, αυγό).
Την υπόλοιπη που έμεινε την έβαλα την επόμενη μέρα στη μακαρονάδα μου και ήταν πραγματικά μια από τις καλύτερες που έχω δοκιμάσει ποτέ και μιας που είμαι μεγάλη μακαρονού το προτείνω να το δοκιμάσεις και εσύ αν είσαι φίλος. Πρόσθεσα λίγα τοματίνια πολύχρωμα, αυτά το πορτοκαλί μου αρέσουν τελευταία πολύ και λίγα σπασμένα αμύγδαλα (ωμά- ανάλατα, λιγότερα από πέντε).



  • Σαν συνοδευτικό σε λαδερά και όσπρια.
Λαδερό και όσπριο υπάρχει οπωσδήποτε στο τραπέζι μας κάθε εβδομάδα και το όσπριο μάλιστα δυο φορές την εβδομάδα. Ταιριάζει απίστευτα με φακές, φακόρυζα, οσπριάδες και το έχω επίσης δοκιμάσει με σπανακόρυζο και ήταν καταπληκτικό και εκεί.




  • Μους σοκολάτας.
Το γνωρίζεις ότι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για την παρασκευή γλυκών; Το αβοκάντο είναι σαν βουτυράκι, μπορείς λοιπόν να το χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις μους 
Συνταγή έχει βάλει ο Άκης στο σαιτ του, (ξέρεις ότι φτιάχνω πρώτα ψάχνω να βρω αν το έχει φτιάξει ο Άκης)

Λίγα πραγματάκια για το αβοκάντο:

  1. Φρόντισε να προμηθευτείς ώριμο αβοκάντο. Να το πατάς δηλαδή και να πατιέται. Συνήθως θα τα βρεις ανώριμα, πολύ σκληρά, εγώ ψάχνω κάτω κάτω συνήθως και εκείνα που έχουν μωβ χρώμα, μου αρέσουν πιο πολύ. Αν δεν υπάρχει πολύ ώριμο πάρε μια χαρτοσακούλα του μανάβη και βάλτο μαζί με ένα μήλο στο ψυγείο. Σε μια δυο μέρες θα έχει ωριμάσει.
  2. Το αβοκάντο σχεδόν δεν έχει γεύση, γι' αυτό συνήθως οι άνθρωποι δεν το τρώνε, εγώ το βάζω κοντά σε  κάτι που έχει ένταση.
  3. Μη το παρακάνεις, έχει καλά λιπαρά άλλα όπως και να το κάνουμε είναι λιπαρά. Μέχρι τέσσερα την εβδομάδα είναι καλά. 
Η επόμενη συνταγή που θα κάνω είναι μπράουνις και επιτέλους γουακαμόλε, που όλο λέω να φτιάξω και όλο το ξεχνώ.



Καλή σας απόλαυση 

Σε φιλώ

Λαμπρινή


Υ.Γ: συγχώρεσέ μου τις φωτογραφίες, δεν είχα καθόλου χρόνο για να τις φτιάξω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...