Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

Οργάνωση Μιας ντουλάπας-δεν έχω τι να βάλω-47/365

Αγαπητό ημερολόγιο:

Πόσο καιρό μου ζητάτε θέμα οργάνωσης! Και ναι μου πήρε μια μέρα ολόκληρη να κάνω δυο δίφυλλες ντουλάπες και ένα μεγάλο συρτάρι. Είναι πολύ δε λέω αλλά η δουλειά έγινε πολύ σχολαστικά. Το Νοέμβριο που τα είχα κατεβάσει τα χειμερινά είχα κάνει ένα γερό ξεκαθάρισμα και χθες ήταν πολύ πιο εύκολη η δουλειά που έχω να κάνω.
Έχω την υποψία ότι υπάρχουν σημεία του σπιτιού που δεν έχουν οργανωθεί σωστά και αυτό μου κοστίζει σε πολύτιμο χώρο και σε πράγματα που δεν έχουν που να πάνε. Κάθε πράγμα πρέπει να έχει το χώρο του, το σπίτι του, ότι είναι έξω σημαίνει ή ότι δεν έχει βρει ακόμα το σπίτι του ή ότι περισσεύει και μάλλον πρέπει να δει τον δρόμο της εξόδου.
Τα βήματα που ακολούθησα ήταν λίγο διαφορετικά από όσα έκανα παλιότερα:


  1. Πάντα όταν κάνω τις ντουλάπες τα βγάζω όλα έξω και τα πετάω στο κρεβάτι. Χειμερινά- καλοκαιρινά, αξεσουάρ, όλα μα όλα έχουν φύγει από τις ντουλάπες. Σε ένα λεκανάκι βάζω μισό καπάκι από το μαλακτικό και χλυαρό νερό. Παιρνώ με το πανί όλες τις επιφάνειες εσωτερικά και περιμένω να στεγνώσουν.
  2. Εγώ ξεκίνησα με τα χειμερινά. Όλα μου τα χειμερινά χώρεσαν σε ένα υφασμάτινο οργανωτή ρούχων από το ΙΚΕΑ . Εκεί τοποθέτησα και τα κουτιά με τα πολύ χειμωνιάτικα παπούτσια, μπότες και χοντρά γενικά που δε θα ξαναδώ μέχρι τον Οκτώβριο. Πριν ανέβει οτιδήποτε πάνω το κοίταξα και σκέφτηκα αν όντως θα θέλω να το ξαναβάλω το χειμώνα που θα έρθει. 
Ποιες ερωτήσεις πρέπει να κάνεις για να δεις αν όντως το χρειάζεσαι αυτό το ρούχο ή απλά το μεταφέρεις πάνω κάτω, ξοδεύοντας άσκοπα το χρόνο σου κάθε Οκτώβρη και Μάη.
  • Είναι σε καλή κατάσταση; Καλή κατάσταση σημαίνει: δεν είναι φθαρμένο, με κόμπους , με τραβήγματα, αλλοιωμένα χρώματα από τα πλυσίματα και τον ήλιο. Είναι όπως το αγόρασες. Δηλαδή το λευκό είναι λευκό σαν αυτό που έχει στους τοίχους της η Σαντορίνη. Μόνο αυτό το λευκό αξίζουν τα ρούχα σου. Τα χρωματιστά σου είναι λαμπερά και φωτεινά, όπως τη μέρα που τα αγόρασες; Τα μαύρα σου; Είναι και αυτά κατάμαυρα, πιο μαύρα δεν πάει; Αν όλα αυτά δεν συμβαίνουν σε κάποιο από τα ρούχα σου, μην τα κρατήσεις. 
  • Πόσες φορές το έχεις ανεβοκατεβάσεις αυτό το ρούχο που κρατάς; Πόσα χρόνια λες ας το κρατήσω, μπορεί να το βάλω. Πόσα έχεις κρατήσει από το λύκειο. Που πια έχουν περάσει τόσα χρόνια από το λύκειο που μάλλον σε λίγο θα πάνε και τα παιδιά σου λύκειο και εσύ θα το έχεις ακόμα εκεί αυτό το ρούχο και θα το ανεβοκατεβάζεις. Αν δεν το φόρεσες τον τελευταίο χρόνο, αποκλείεται να το ξαναφορέσεις.
  • Επίσης είναι και το άλλο. Μεγαλώνουμε, αλλάζουμε απαιτήσεις λόγω δουλειάς, αλλάζουμε στυλ, αλλάζουμε γενικώς. Δηλαδή δεν μπορούμε να φοράμε ρούχα που φορούσαμε πριν δέκα χρόνια. Εκτός αν είναι ένα κομμάτι κλασσικό ( και εδώ έρχεται αυτό που λέμε με τα βασικά κομμάτια της γκαρνταρόμπας). Δηλαδή πριν δέκα χρόνια, ήμουν εικοσιέξι, δεν είχα παιδιά, μόλις είχα πιάσει την πρώτη μου δουλειά και κάθε βράδυ ήμουν έξω τα βράδια. Κάθε βράδυ, χωρίς υπερβολή. Τότε λοιπόν τα ρούχα μου ήταν πιο βραδινά, όπως και τα παπούτσια μα είχα και αρκετά για τη δουλειά μου. Εκτός ότι το σώμα μου έχει αλλάξει, όμως και η μόδα, έχει αλλάξει και το κοινωνικό μου στάτους. 
Αν λοιπόν κάθε ρουχαλάκι που πας να ξαναβάλεις πίσω, το ελέγξεις και έχει όλα αυτά τα στοιχεία ή δεν τα έχει, θα πράξεις αναλόγως και θα γλυτώσεις από πολύτιμο χρόνο και κόπο.  Ίσως είναι λίγο δύσκολο αλλά από την άλλη οκ, είναι απλώς ένα ρούχο και τίποτα παραπάνω. Μη σκεφτείς ότι μπορεί να στο πήρε κάποιος δώρο, αν δεν έχει αυτό το σπαρκ τζόι που λέει και η μαρι κοντό, σπαρκ τζόι είναι όταν το βλέπεις και αισθάνεσαι ενθουσιασμό.
Θυμίσουν όταν πηγαίνεις ένα ταξίδι, που έχεις μια χειραποσκευή δέκα κιλών και είσαι υποχρεωμένος να παραχώσεις ρούχα 4-5 ημερών. Ποια είναι τα ρούχα που διαλέγεις? Εγώ θεωρώ ότι τα ρούχα αυτά είναι τα ρούχα που φοράω περισσότερο σε μια σεζόν. Τα ρούχα στολή, όπως συνηθίζω να λέω. Έχουμε λοιπόν μια ντουλάπα γεμάτη με-δεν-έχω-τι-να-βάλω- Με ρούχα που κρέμονται εκεί και μας γεμίζουν τη ντουλάπα και τη ζωές με ασφυκτικά γεμάτους χώρους. Για να καταλήξουμε να φοράμε τα ρούχα της στολής. 

Εγώ το σταμάτησα αυτό. Κάθε φορά, διώχνω λίγα ακόμα από αυτά που μου δημιουργούν το αίσθημα δεν έχω τι να βάλω, γεμίζω μια τσάντα για ΗΜ ( για να πάρω και το εκπτωτικό μου) και μια σακούλα για ντονέισον. Το έκανα και το φθινόπωρο και με βοήθησε να διατηρήσω ανάλαφρη τη ντουλάπα μου, το έκανα και τώρα με πολύ ευχαρίστηση και ήταν ακόμα πιο άνετα τα πράγματα.

Στα πρακτικά τώρα. Πάνω που αποθηκεύω τα χειμερινά, αποθήκευσα και τρια αμπιγέ φορέματα που φοράω συνήθως σε καλές περιστάσεις. Τα ανέβασα πάνω γιατί δε θα μου χρειαστούν άμεσα, ίσως μόνο μια ή δυο φορές σε όλη τη σεζόν. 
Κάτω στα ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά, έχω μια συρταριέρα συρμάτινη, η οποία απ' όσο έψαξα πρέπει να έχει καταργηθεί. Έχει μεγάλα και βαθιά συρτάρια που στο πρώτο βάζω τα του σπιτιού και τις πυτζάμες, στο επόμενο τα του γυμναστηρίου, στο τρίτο όλα τα από κάτω, φούστες παντελόνια, σορτς και στο τελευταίο της δουλειάς. Επίσης στα κουτιά τους κρατάω και τα παπούτσια μου. Και τα λιγοστά μου κρεμαστά. Δε με βολεύουν πολύ τα κρεμαστά, μου αρέσει να τα έχω τα περισσότερα διπλωμένα. Εκτός από εκείνα που δεν διπλώνονται γιατί ίσως τσαλακώνουν πολύ.
Στη συρταριέρα στο πρώτο ράφι έχω όλα τα μπλουζάκια μου. Από χούντις, τ-σερτς , μέχρι ψηλά πουλοβεράκια της εποχής. 

Αυτή ήταν για φέτος η οργάνωση της ντουλάπας μου. Ελπίζω να σου άρεσε και να σε βοήθησε στην οργάνωσή σου.

Σε φιλώ

Λαμπρινή

2 σχόλια:

  1. Πολυ ωραια!και φωτογραφιες θα βοηθουσαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Κάτια, πράγματι θα βοηθούσαν. Εκείνη τη μέρα είχα κάνει λαιβ στο ινσταγκραμ. Ωστόσο έχεις δίκιο. Θα ανεβάσω και άλλο ποστ όταν κάνω και των παιδιών με φωτογραφίες.

      Διαγραφή

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...