Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Το Instagram και άλλα

Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

Τι μπορείς να βρεις στο Instagram  μου
Καιρό έχω να έρθω εδώ να σου μιλήσω. Μιλάω πια πιο συχνά στο Instagram. Το  Instagram που έχει μπει τόσο έντονα στις ζωές μας. Είναι λοιπόν μια μόδα και αυτή ή ήρθε για να μείνει. Όσο και αν έχω ψάξει και διαβάσει για το θέμα δεν μπορώ να καταλήξω.
Στα υπόλοιπα σοσιαλ δεν είμαι καθόλου ενεργή. Δεν με ενδιαφέρει, δεν μου ταιριάζει και δεν προτίθεμαι να δαπανίσω ούτε τον ελάχιστο από τον ούτως ή άλλως περιορισμένο χρόνο μου. Νιώθω ότι με πιέζει και δεν μου πάει όλο αυτό το ξεκατίνιασμα που επικρατεί.
Στο  Instagram όμως, υπάρχει η μαγική-λέξη- κλειδί για μένα  Έμπνευση. Υπάρχει διαδραστικότητα υπάρχει καλή και θετική αύρα. Σπανίως θα βρεις ξεκατινιάσματα σε αυτό το μέσο. Δηλαδή πραγματικά ποιος έχει τόσο χρόνο ώστε να κάτσει να σχολιάσει αρνητικά μέσα σε φωτογραφία άλλου ή σε μήνυμα, δεν σου αρέσει κάτι; Προσπερνάς και φεύγεις. Δεν έχουμε όλοι την ίδια αισθητική, ούτε τα ίδια γούστα. Αυτό άλλωστε θα ήταν βαρετό. Είμαστε όλοι μας μοναδικοί και αυτή είναι η σούπερ δύναμή μας.
Τώρα που το σκέφτομαι ίσως δεν είμαι καν ο κατάλληλος άνθρωπος για να μιλήσω για το Ινσταγκραμ, δεν είμαι καν ειδικός στο θέμα, ούτε μπορείς να με πεις επιτυχημένη Ινσταγκράμερ, σου μιλάω όμως λέγοντας σου τι κάνω έγω στο λογαριασμό μου και πώς έφτασα μέχρι εδώ.
Η πρώτη μου φωτογραφία στο Ινσταγκραμ στον πρώτο μου λογαριασμό.  ( Ένα λαικ,  την αγαπώ ακόμα  και ας με πονά λίγο εκείνο  το τελευταίο που έψησα και μου χάλασε τη σειρά.) 


Η επιτυχία μου, αν μπορεί αυτό να θεωρηθεί επιτυχία, δεν είναι ο αριθμός των follower είναι η ποιοτικότητα και η σχέση που έχει δημιουργηθεί με τους ανθρώπους μου στο ινσταγκραμ. Δηλαδή, για μένα η σχέση αυτή και η αλληλεπίδραση που έχει δημιουργηθεί με τον καιρό είναι η ουσία του σοσιαλαιζινγκ. Είμαι πολύ χαρούμενη λοιπόν όταν μου λένε ότι βλέπουν αυθεντικότητα και άνθρωποι που χωρίς να με γνωρίζουν στο real life μου λένε ότι αυτό θα σου άρεσε ή πχ δοκίμασε αυτό ή ξέρουν ότι δε θα πω κάτι που δεν πιστεύω. Γιατί στην κυριολεξία δεν υπάρχει κανένα μα κανένα όφελος. Έχω μια δυο συνεργασίες τις οποίες κρατώ γιατί ταιριάζουν με εμένα, είναι το στυλ μου και θα σου μιλήσω για τα προϊόντα με πάσα ειλικρίνεια. Τον τελευταίο καιρό όμως αν είσαι και εσύ μέλος της ομάδας μου ίσως έχεις δει τα #nonsponsored που ανεβάζω στα stories μου. Είναι αντικείμενα-προϊόντα-υπηρεσίες που αγαπώ. Που κανείς δεν μου έχει χαρίσει, μα τα έχω αγοράσει η ίδια και λειτούργησαν τέλεια σε μένα. Έχω λοιπόν μια ινσταγκραμική φίλη, την οποία θεωρώ και πραγματική μου φίλη, τι και αν την έχω δει μόνο τρεις φορές στην πραγματική ζωή, που λέει ότι τα ωραία πρέπει να μοιράζονται και το πιστεύω και εγώ αυτό. Γιατί γύρω μας, ακούς μόνο παράπονα, γκρίνια και μαυρίλα, πραγματικά κάτι που αγαπάς γιατί να μην το μοιραστείς να το δοκιμάσει και κάποιος άλλος; Και που ξέρεις μπορεί να γίνει και το δικό του αγαπημένο.
Πάμε να δούμε τα βασικά που πιστεύω ότι πρέπει να έχει ένας πετυχημένος λογαριασμός:

  • Περιεχόμενο:Είναι το πιο βασικό σημείο που χρειάζεται ένας λογαριασμός. Είναι η πρώτη ματιά που θα ρίξει ο άλλος πατώντας το όνομά σου. Με ένα γρήγορο σκρολ έχει πάνω κάτω καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Τι έχει να πει αυτός ο άνθρωπος μπροστά σου. 

    εδώ σου δείχνω λίγο από τα back stages ( η εικόνα στις δυο περιπτώσεις είναι εντελώς διαφορετική. Τα συμπεράσματα δικά σας)

Πριν λίγο καιρό είχα κάνει ένα από αυτά τα ερωτήματα που έχουν διαδραστικό χαρακτήρα, για να δω τι είναι αυτό που νιώθει κάποιος όταν δει το προφίλ μου. Ζήτησα λοιπόν από την παρεούλα να μου στείλει τις 3 πρώτες λέξεις που σου έρχονται στο μυαλό όταν βλέπεις το λογαριασμό μου. Έλαβα πάρα πολλά μηνύματα τότε και είχα χαρεί πάρα πολύ, γιατί είδα διαφορετικές εκδοχές του εαυτού μου που έβγαιναν στον καθένα. Αλλά σίγουρα όλα αυτά ήμουν εγώ. Το έχω κρατήσει σε ένα χαρτί όλο αυτό για να μην ξεχνώ ποτέ τη λέξη περιεχόμενο. Το περίεργο ήταν ότι ακριβώς το ίδιο πείραμα το έκανα και εγώ και οι λέξεις που μου ήρθαν ήταν πραγματικά κοινές με τους φίλους που  απάντησαν.
Κάνε και εσύ αυτό το τεστ! Θα σε εκπλήξει το αποτέλεσμα, δοκίμασε το μόνος σου πρώτα και ύστερα ζήτα ευγενικά από τους άλλους να σου πουν την γνώμη τους για το προφίλ σου τις 3 λέξεις που το χαρακτηρίζουν. 
Το ινσταγκραμ πια έχει αλλάξει, λένε ότι οι αλγόριθμοι του, σου δείχνουν πια ελάχιστες φωτογραφίες από τους λογαριασμούς που ακολουθείς ή στις δείχνουν ετεροχρονισμένα. Τα στορις πια έχουν το ζουμί, εκεί γίνονται όλα πιο γρήγορα και θα μείνουν πάνω μόνο 24 ώρες. Μπορεί αυτό που ανέβασες στο στόρι να μη θες να μείνει για πάντα εκεί στο προφίλ σου. Ή να είναι κάτι χιουμοριστικό που το είδες και πέρασε.

  • Τράβα μια όμορφη φωτογραφία: Η φωτογραφία σαν λέξη μέσα της κρύβει τη λέξη φως. Μεταφορικά και κυριολεκτικά χρησιμοποίησε το φως ώστε να είναι βοηθός σου στο να βγάλεις μια όμορφη φωτογραφία. Κατά προτίμηση το φυσικό φως του ήλιου θα σου δώσει το καλύτερο αποτέλεσμα. Κάνε κεντράρισμα και προσπάθησε να αναδείξεις αυτό που θες να δείξεις. Τράβα πολλές φωτογραφίες μέχρι να σε ικανοποιεί το αποτέλεσμα. Το φως θα πρέπει να εκπέμπεται μέσα από τη φωτογραφία σου. Χρησιμοποίησε τα φίλτρα για να τονίσεις φωτεινότητα, αντιθέσεις μέχρι να βρεις αυτό που σου ταιριάζει. Βάλε μέσα τον εαυτό σου και δώσε τη δική σου ταυτότητα στη φωτογραφία σε ό,τι ανεβάζεις. Δηλαδή να τη δει κάποιος και να πεί ξέρω ποιος την τράβηξε.
  • Κοινοποίηση: Αυτό τώρα γιατί το ανέβασες; ΓΙΑΤΙ? Πάντα να ρωτάς τον εαυτό σου πριν ανεβάσεις κάτι. Αυτό θα με αντιπροσωπεύει μετά από 5 χρόνια πχ; Θα το έδειχνες στη γιαγιά σου; Πώς θα νιώσεις που θα το δουν τα παιδιά σου σε λίγα χρόνια. Μήπως δίνω πολύ πληροφορία; Και στο κάτω κάτω τι τον νοιάζει τον άλλο που σήμερα πήγες για καφέ; Ή που στις 12 φωτογραφίες που φαίνονται αμέσως αμέσως κοιτώντας το προφίλ του άλλου, οι 9 είναι σέλφι. Τι μπορεί να άλλαξε μέσα σε 10 μέρες στην εμφάνισή σου, ή γιατί χρειάζεσαι να ανεβάσεις τον εαυτό σου τόσες πολλές φορές. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα στις 800 φωτογραφίες που έχω ανεβάσει στο λογαριασμό μου φαίνεται το πρόσωπό μου μόνο στις 20. Σε αυτές όμως τις 800 σίγουρα θα δεις πολύ καφέ, διάφορα πιάτα, τοπία από τα ταξίδια μας, το ημερολόγιο μου και τη θάλασσα α και πόρτες και πατώματα.  Θα πάω κάπου και θα ενθουσιαστώ και θα στο πω με μια φωτογραφία. Και εσύ το ξέρεις. Εσύ που είσαι εκεί! 
  • Κάνε αισθητή την παρουσία σου: Εννοώ σαν φόλλοουερ. Και όχι από διπλωματία ούτε από δημόσιες σχέσεις. Αν δεις κάτι που σου αρέσει γράψτο, βάλε μια καρδιά, γράψε δυο λόγια στον άλλο. Αυτό κάνω και εγώ. Όχι σε όλους, ούτε πάντα αλλά κάποιες φορές μου βγαίνει αυτό. Πχ αν πάω σε ένα μαγαζί και μου αρέσει, θα βγάλω φώτο θα το ταγκάρω και θα γράψω τα καλά μου λόγια, γιατί αυτό είναι πολύ ωραίο για εκείνον που έχει δουλέψει να ξέρει ότι κάνει καλή δουλειά και το βλέπουν και οι άλλοι. Το ίδιο αρέσει να κάνει και σε μένα ο τουρίστας που θα μείνει σπίτι μου και θα περάσει καλά. Έχω μιλήσει πάρα πολλές φορές σε διάσημους ή μη διάσημους ή ανθρώπους που πήγα στο μαγαζί τους που βρήκα στο ινσταγκραμ, μιας που πάντα κάνω έρευνα για το που θα πάω και το ινσταγκραμ με βοηθάει σε αυτό και τους έπιασα και τους είπα μπραβο και δια ζώσης. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ακολουθούμε κάποιον όμως αν τον πετύχουμε στο δρόμο δεν λέμε ούτε ένα γεια, ή θα στείλουμε μήνυμα ινμποξ, μήπως εκτεθούμε (!Οκ...)
  • Μην κάνεις follow4follow: Αλήθεια σε νοιάζει να έρθει κάποιος που απλά θα αλληλοακολουθείτε και πραγματικά δεν βρίσκεις κανένα ενδιαφέρον ή έμπνευση; Ή θα ακολουθήσει κάποιος και θα νιώσεις την υποχρέωση να τον ακολουθήσεις πίσω αλλά δε βλέπεις κάτι στο λογαριασμό του; Καταπίεση και στα σόσιαλ; Εγώ αρνούμαι.
  • Μην ακολουθείς και ξεακολουθείς μόνο για το φολλοου: Πραγματικά πόσο κενότητα μπορεί να δείχνει αυτό; Δηλαδή θες να μου πεις ότι δεν ξέρεις ότι υπάρχουν πια ένα σωρό δωρεάν αππ που σου δείχουν ποιος σε ξεακολούθησε και εσύ απλά ψαρεύεις ένα ακόμα φολλου για να φτάσεις στους 10Κ ή στους 20Κ κλπ. Εγώ το έχω το αππ και πραγματικά βγάζω πολλά συμπεράσματα. Γιατί όπως έγραψα και παραπάνω τα πάντα είναι θέμα περιεχομένου. Μπορεί κάποιος να είναι πιστός φίλος του μπλοκ ή του ινστα προφιλ σου και μια μέρα απλά να φύγει. Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να κάνεις την κριτική σου. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις απλώς προσπερνάς, αφού πρώτα κάνεις και εσύ το ανφολλοου σου με δόξα και τιμή.
  • Χασταγκ: Χρησιμοποίησε χασταγκ σχετικά με το περιεχόμενο της φωτογραφίας ή του στορι σου. Βάλε σε ετικέτα ότι μπορεί να περιέχεται στη φωτογραφία σου.
  • Μην ανεβάζεις πολλές φωτογραφίες στη σειρά: Και αύριο μέρα είναι ή μπορείς μετά από 5 ώρες πχ να ανεβάσεις την επόμενη. Είναι λίγο κουραστικό για τον άλλο που βλέπει και ίσως χαθεί κάτι ωραίο αν συνεχώς δίνεις υλικό.
  • Είσαι μοναδικός και αυτό αρέσει στους άλλους, μην αντιγράφεις ή κλέβεις φωτογραφίες άλλων. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ακολουθήσει κάποιος δυο ίδιους λογαριασμούς. Άσε που το πρωτότυπο είναι πάντα και αυθεντικό.
  • Μην ενθουσιάζεσαι με όλα όσα βλέπεις στα σόσιαλ. Σπανίως κάποιος θα δείξει μια άσχημη μέρα ή κάτι στραβό (βέβαια υπάρχουν και κάποιοι λογαριασμοί που συνήθως γκρινιάζουν οκ, αν σου αρέσει κάτι τέτοιο νο πρόμπλ, εγω προσπερνάω γρήγορα γιατί δεν αντέχω την γκρίνια). Η ζωή του ανθρώπου πίσω από το προφίλ του στο ινσταγκραμ είναι σχεδόν σαν τη δική σου. Απλά εκείνος σου την δείχνει πιο καθαρή, πιο όμορφη, πιο ατσαλάκωτη.
  • Βάλε όριο στο χρόνο που σπαταλάς στα σοσιαλ. Είναι πραγματικά πολύτιμος ο χρόνος μας και είναι κρίμα να πηγαίνει χαμένος.

Για επίλογο θα σου δώσω αυτό που κάποτε είχα διαβάσει και το πιστεύω!
<< Το να είσαι διάσημος στο ινσταγκραμ είναι σαν να είσαι πλούσιος στην Μονόπολη>>.
Με όλη μου την αγάπη.

Υ.Γ: αν ανήκεις και εσύ στην παρεούλα του ινσταγκραμ ή βρήκες κάτι χρήσιμο εδώ, ή έχεις να προτείνεις κάτι ακόμα θα χαρώ να το διαβάσω.

Αν δεν με έχεις ακολουθήσει μπορείς να με βρεις εδώ <<Polkadotslady>>

1 σχόλιο:

  1. Αυτό με τη γιαγιά πόσο αλήθεια και πόσο σημαντικό. Οι περισσότεροι το ξεχνάμε και χάνουμε λίγο την ισορροπία! Ευχαριστούμε για τις συμβουλές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...