Παρασκευή 12 Απριλίου 2019

Αγαπητό ημερολόγιο-Πώς να κάνεις οικονομία-08/365

Αγαπητό ημερολόγιο, χθες θυμήθηκα για λίγο τα σχολικά μου χρόνια, τότε που στο γυμνάσιο γνώρισα το μάθημα της Οικιακής οικονομίας. Το μάθημα αυτό ήταν το αγαπημένο μου σε όλα τα σχολικά μου χρόνια γιατί έμοιαζε κατά κάποιον τρόπο με έναν οδηγό ζωής, έτσι το ονόμαζα τότε. (Δεν ξέρω αν το διδάσκονται σήμερα τα παιδιά αλλά ελπίζω αν ναι να παίρνουν από αυτό το μάθημα τα καλά του).
via pinterest

Έτσι σκέφτηκα να μιλήσω λίγο για την οικονομία και τους τρόπους που χρησιμοποιώ εγώ στο σπιτικό μου για να κάνω οικονομία.
Θα σου μιλήσω για το πώς έχει αλλάξει η αγοραστική συμπεριφορά μου τα τελευταία χρόνια.  Επειδή είμαι holder, δηλαδή κρατάω σαβούρα, κρατάω ενθύμια, κρατάω το χαρτάκι από το σινεμά της ταινίας Τιτανικός που είχα δει το 1996 ή 97 για αδιευκρίνιστους λόγους, ρούχα που μπορεί να φορούσα στην πενταήμερη δηλαδή πίσω στο 2000 και η λίστα δεν τελειώνει ποτέ, όπως καταλαβαίνεις έχω γεμίσει δύο αποθήκες, τη δική μου και του πατρικού μου & αρκετά ντουλάπια του σπιτιού μου με πράγματα που δεν χρησιμοποιώ.
Από τότε που είδα τη σειρά της Μαρί Κοντό, της γλυκιάς Ιαπωνεζούλας που τα τακτοποιεί όλα, φέρνει στο σπίτι έναν αέρα αισιοδοξίας και πετά οτιδήποτε άχρηστο και περιττό, ευτυχώς μου έγινε ένα κλικ. Ξεκαθάρισα πολλά πράγματα στο σπίτι. Πέταξα πράγματα, δώρισα ρούχα, αλλά το πιο βασικό, δεν επέτρεψα να ξαναμπεί κάτι στο σπίτι αν πρώτα δεν είχα θετική απάντηση στο ερώτημα :<<Το χρειάζομαι;>> και μάντεψε ποια ήταν η απάντηση. Εννέα στις δέκα φορές δεν το χρειαζόμουν. Ήθελα κάποια άλλη μου ανάγκη να καλύψω.

  • Πριν βγω για ψώνια πάντα έχω κάνει προηγουμένως τη διαδικτυακή μου βόλτα στα μαγαζιά που συνήθως ψωνίζω. Δηλαδή αν χρειάζομαι ένα παντελόνι, ξέρω ακριβώς τι θέλω και με τι ρούχα θα το συνδυάσω, ψάχνω να βρω αυτό ακριβώς που θέλω να αγοράσω. Στο ίντερνετ βρίσκω σε ποια μαγαζιά μπορώ να το βρω. Πλέον οι σελίδες των καταστημάτων είναι τόσο ενημερωμένες που μπορείς να βρεις ποιο κατάστημα κοντά σου έχει το αντικείμενο που θες στο νούμερο και χρώμα που θες.
  • Επόμενο βήμα, πηγαίνω στο μαγαζί και το δοκιμάζω, υπάρχει περίπτωση όταν το δοκιμάσω να μην μου ταιριάζει όπως το είχα φανταστεί οπότε αλλάζω την ιδέα και πάω στο Πλαν Β, είτε σε άλλο σχέδιο είτε στο επόμενο μαγαζί. 
  • Δεν βγαίνω ποτέ βόλτα στα μαγαζιά για να αγοράσω κάτι. Εκτός και αν πρέπει να πάρω κάτι για κάποιο πάρτι των παιδιών ίσως. Αν μου γυαλίσει κάτι που θα δω σε μια βιτρίνα το δοκιμάσω και δω ότι μου κάνει, μου πάει και το χρειάζομαι το αφήνω! Και αυτό θέλει πραγματικά αρκετό θάρρος για να το κάνεις. Το αφήνω για μια εβδομάδα. Λέω στον εαυτό μου, αυτό θα το αγοράσουμε σε επτά ημέρες αν το χρειάζομαι, αν μέσα στην εβδομάδα το σκεφτώ και το έχω στο μυαλό μου, σημαίνει ότι πραγματικά το θέλω και το χρειάζομαι. Αν όμως δεν το σκεφτώ σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να μπει σπίτι και να το φορτώσει.
  • Για οτιδήποτε μπει στο σπίτι, θα πρέπει να βγει κάτι άλλο. Πχ. Δε χρειάζεται να έχω 5 μαύρες μπλούζες, τη μια θα τη δώσω ή αν έχει φθαρεί θα την πάω στη σακούλα για την ανακύκλωση. 
  • Η σακούλα της ανακύκλωσης περιέχει ρούχα, πετσέτες, σεντόνια, φανέλες, οτιδήποτε φθαρμένο που δεν μπορείς να το δώσεις σε άλλον. Όταν γεμίσει η σακούλα, πηγαίνω στο H&M το οποίο έχει πρόγραμμα επιβράβευσης για την ανακύκλωση και με κάθε σακούλα που πας σου δίνουν ένα κουπόνι με έκπτωση 15% για το πιο ακριβό προϊόν που θα αγοράσεις στην επόμενη αγορά σου. Και πραγματικά με αυτόν το τρόπο έχει ισχύ αυτή η φοβερή ιδέα ότι αν μπει κάτι σπίτι θα πρέπει πρώτα να φύγει κάτι άλλο! ( και θα το αγοράσεις και με έκπτωση!)
  • Μπήκε στη ζωή μου η αγορά από το σπίτι. Αγοράζω πια πολλά πράγματα από την ευκολία του υπολογιστή μου. Από τους καφέδες μου, που αμέσως την επόμενη εργάσιμη τους έχω σπίτι μου, μέχρι βιβλία, δώρα, παιχνίδια και ότι μπορείς να φανταστείς. Συνήθως τα περισσότερα καταστήματα που ψωνίζω έχουν web offers, δηλαδή πολύ καλύτερες τιμές στο ηλεκτρονικό κατάστημα από το φυσικό. Αν πατήσεις στην αρχική σελίδα μου, έχω μαζέψει αρκετές προσφορές από διαδικτυακά καταστήματα, ίσως κάτι από αυτά σε ενδιαφέρει και εσένα.
  • Έχω εγγραφεί και ενημερώνομαι στις διάφορες εκπτώσεις που βγάζουν τα αγαπημένα μου προϊόντα. Δεν αγοράζω δηλαδή αν ξέρω ότι σε μια βδομάδα θα έχει έκπτωση.
  • Ακολουθώ κάποιους ανθρώπους που κάνουν κριτικές, υπάρχουν και κάποιοι που αν δοκίμασαν κάτι και έχει ένα στραβό, δεν λειτούργησε ή οτιδήποτε άλλο θα στο πουν και θα σε προφυλάξουν από την άσκοπη αγορά. 
  • Μέσα στο μήνα αφήνω ένα ποσό που το έχω ορίσει εξαρχής και ξέρω ότι αυτό είναι κάτι για εμένα. Ξέρω δηλαδή  ότι αυτό το ποσό θα το διαθέσω με κάποιον τρόπο, είτε με μια αγορά, είτε με πιο πολλές μικρότερες. Αν ξεφύγω από αυτό το νούμερο, η αγορά θα πάει για τον επόμενο μήνα. 
  • Έχω κάνει λογαριασμό e-bill για τη ΔΕΗ, έτσι πρώτον δεν ξοδεύει χαρτί για το λογαριασμό μου, επίσης η ΔΕΗ χρεώνει πια 1€ την έκδοση λογαριασμού σε χαρτί. Το ίδιο έχω κάνει και στο κινητό, και μάλιστα πληρώνω μέσα από την εφαρμογή και μου δίνει και κάποια ΜΒ επιβράβευσης. Τέλος το θετικό σε αυτό είναι ότι δεν νοιάζομαι πια για τις ουρές στα ταμία, αφού όλα γίνονται από τον υπολογιστή μου ή το κινητό μου.
  • Δεν αγοράζω καφέ από έξω. Ίσως μόνο μια φορά την εβδομάδα ή αν βρεθώ έξω και τον χρειαστώ. Ο καφές απ έξω όσο καλός και αν είναι είναι σαφώς ένα έξτρα έξοδο. 
  • Αγόρασα τσάντα πολλαπλών χρήσεων και την έχω πάντα κοντά μου. Κάνω οικονομία και στο πλαστικό μα και στα χρήματα αν σκεφτείς ότι χρειαζόμαστε δυο με τρεις τσάντες κάθε φορά που ψωνίζουμε.
  • Μας αρέσουν τα ταξίδια. Τον τελευταίο καιρό πήραμε πιστωτική που χρησιμοποιούμε για αγορές που σε κάποια μαγαζιά μας δίνουν πόντους επιβράβευσης με μίλια για τα επόμενα ταξίδια μας. 
  • Κάνω wish list όταν κάποιος θέλει να μου πάρει ένα δώρο, διαλέγει κάτι από το wish list μου οπότε δε χρειάζεται να το αγοράσω μόνη μου.
  • Δεν ξοδεύω αλλόγιστα τα χρήματα. Έχω ορίσει μια μέρα, ελπίζω να γίνουν δυο που δεν ξοδεύω τίποτα. No spend day.
  • Στόχος μου είναι το 5-10% του μισθού να πηγαίνει στην αποταμίευση. Άλλοτε εφικτός άλλοτε όχι. Αλλά ξεκινάμε με αυτό. Είναι κρίμα ο κόπος μας να πηγαίνει εντελώς σε ανούσια πράγματα ενώ θα μπορούσαμε με την αποταμίευση να πάρουμε ίσως μια μεγάλη συσκευή που χρειαζόμαστε, να κάνουμε το ταξίδι που θέλουμε, να φτιάξουμε ίσως μια μέρα το σπίτι των ονείρων μας, γιατί όχι.
Αυτά εν ολίγοις είναι κάποια από αυτά που κάνω και προσφέρω και εγώ στην οικονομία του σπιτιού. 
Στόχος μου για το επόμενο διάστημα είναι να ξεκαθαρίσω και να πετάξω-δωρίσω ότι δεν χρειάζομαι πια από την αποθήκη μου και την αποθήκη του πατρικού μου και από τις ντουλάπες μου ώστε η ανοιξιάτικη καθαριότητα να με βρει πιο ανάλαφρη. 

Εσύ τι κινήσεις κάνεις για να ενισχύσεις την οικονομία του σπιτικού σου?

Σε φιλώ

Λαμπρινή

2 σχόλια:

  1. Ε μα είσαι φίλη μου και όλο μαθαίνω. Θα υιοθετήσω την τσάντα με ρούχα ανακύκλωσης και το no spend day αυστηρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά νομίζω ότι ταιριάζουμε πολύ Κατερίνα μου. Είναι δύσκολο το νο σπεντ ντει, αλλά εφικτό πιστεύω!

      Διαγραφή

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...