Παρασκευή 28 Απριλίου 2023

Πόσα χρόνια κάνεις δίαιτα χωρίς αποτέλεσμα;

Θελω να χασω κιλα αλλα δεν μπορω να κανω διαιτα. Έβλεπα ένα βιντεάκι στο Tik Tok πριν λίγο και μου έδωσε την έμπνευση να γράψω γι' αυτό το θέμα που ταλαιπωρεί τόσο κόσμο και εμένα μαζί. Μιλάμε για χρόνια που ζούμε σε καθεστώς πίεσης, στέρησης, πείνας, με αβέβαια και εφήμερα αποτελέσματα. 

Άκουσε το άρθρο εδώ

Θέλω να χάσω κιλά αλλά δεν μπορώ να κάνω δίαιτα

Ζούμε σε μια τοξική κοινωνία που σε όλες τις εκφάνσεις της ασχολείται με την εικόνα των άλλων, με τα κιλά, με την αξία που έχουν ή δεν έχουν οι άνθρωποι βάσει των κιλών τους. Μια κουλτούρα στέρησης και δίαιτας από τα μικρά παιδιά μέχρι ανθρώπους μεγαλύτερων ηλικιών. 

Ήρθε και η εποχή των social media και ο καθένας θαρρεί ότι έχει το δικαίωμα να σχολιάζει τον άλλον για το βάρος του, για τα κιλά του, για τα ρούχα που διαλέγει, για το αν είναι παχύσαρκος ή λιπόσαρκος. 



Η λέξη δεν μπορώ

Δεν θέλω να την ακούω αυτή τη λέξη. Εμείς οι άνθρωποι όλα τα μπορούμε, αρκεί να το βάλουμε μέσα στο μυαλό μας και να το κάνουμε πραγματικότητα. Δεν μπορούσες μέχρι σήμερα γιατί αυτό είχες πείσει τον εαυτό σου κάθε φορά που έμπαινες σε φάση δίαιτας. Κάθε φορά που έλεγες από Δευτέρα ξεκινάω. Κάθε φορά που πίεζες τον εαυτό σου να κάνει αυτό το ταξίδι και να δεις πού θα καταλήξεις. 

Έμπνευση

Η έμπνευση είναι κάτι εσωτερικό και στον κάθε άνθρωπο ξυπνά με άλλο τρόπο. Άλλος θέλει δηλαδή να κάνει τον οραματισμό του, να δει εικόνες από το ιδανικό του  μέλλον, εικόνες της ιδανικής του γκαρνταρόμπας. Από την άλλη υπάρχουν άνθρωποι που σκεπτόμενοι το κακό που κάνουν στον εαυτό τους τρώγοντας αυτές τις επιλογές, σταματούν από το φόβο μήπως χάσουν την υγεία τους. 

Θρέψη

Από αυτή εδώ τη γωνιά του Διαδικτύου που έχει την υπογραφή μου, έχω γράψει άπειρες φορές για διάφορες διατροφές που έχω δοκιμάσει ως τώρα, για όλες εκείνες προκλήσεις που έκανα ή εκείνες τις φορές που έκοβα μαχαίρι τη ζάχαρη ή έτρωγα μπριζόλα σαλάτα, έχανα τα πάντα και μόλις τελείωνε η διατροφή φτου ξανά από την αρχή.

Γιατί τρώμε; Μπορείς να δώσεις αυτήν την απάντηση; Τρώμε για να δώσουμε θρέψη στο σώμα και στον οργανισμό μας ώστε να μπορέσει να πάρει το «καύσιμο» για να τα καταφέρει με όλα αυτά που του βάζουμε κάθε μέρα να κάνει. 

Γι'αυτό τρώμε. Χρειάζεται τις θερμίδες ο οργανισμός μας για να μπορέσει να πάρει ενέργεια. Και μέχρι σήμερα, δεν είχα ποτέ συνειδητοποιήσει αυτό το πράγμα και να το καταλάβω. 
Δεν γίνεται ρε φίλε μου να τρέχεις όλη μέρα και να μην τρως υδατάνθρακα, να μην τρως, για ώρες και στο τέλος να φτάνεις στις 22:00 το βράδυ να κάνεις υπερφαγικά επεισόδια και να τους δίνεις και την ονομασία «συναισθηματική πείνα» λες και αυτό αποτελεί λόγος. 

Το έλλειμμα

40 χρόνια έπρεπε να περάσουν για να ακούσω την έννοια:  «θερμιδικό έλλειμμα». Με λίγα λόγια αν αυτό που καις είναι περισσότερο από αυτό που λαμβάνεις χάνεις κιλά. Αυτή είναι η συνάρτηση της επιτυχίας. 

Βρες έναν επαγγελματία και ζήτα του να σου δώσει διατροφή εξατομικευμένη πάνω σου η οποία όμως θα σε χορταίνει.

Και πώς θα χορτάσουμε; Η απάντηση είναι με την πρωτεΐνη. Σε όλα τα γεύματα να υπάρχει συνδυασμούς πρωτεΐνης, υδατάνθρακα και καλών λιπαρών. 

Δεν θα σου πω τι να φας, αυτό θα στο πει ο ειδικός διατροφής που θα εμπιστευτείς. Μην ζητάς την διατροφή της φίλης, αδερφής, γνωστής, σου που την έχει ράψει πάνω της ο ειδικός επαγγελματίας. 

Επένδυσε στον εαυτό σου και πάρε το μαγικό χαρτάκι που θα κάνεις πάντα, όχι για 3 μήνες και μετά ξανά τα ίδια. 

Δεν στερούμαι τίποτα

Και όταν λέω τίποτα το εννοώ. Ξεκίνησα σοβαρά 9/3. Σήμερα, σε διαβεβαιώ ότι έχω φάει γαλακτομπούρεκο στη γιορτή μου, χωρίς τύψεις και αυτό στο λέω με όλα τα γράμματα κεφαλαία, μακαρόνια με κιμά, pancakes , μπακαλιάρο σκορδαλιά, σουβλάκι με πίτα, σπιτικό burger, κοτόπιτα το πάσχα και αύριο θα φάω παστίτσιο και ό,τι άλλο ζητάω και τραβάει η όρεξή μου, μπαίνει στο πρόγραμμα μου και χάνω κιλά. Είμαι σε έλλειμμα. 

Πρέπει να απενοχοποιηθεί επιτέλους αυτό το καθεστώς της πείνας. Της μπριζόλας με το μαρούλι. Αυτό δεν είναι λειτουργικό πρόγραμμα για να το κρατήσεις για μια ζωή. 

Η ψευδαίσθηση των ορμονών

Κάθε φορά που περίμενα περίοδο έτρωγα αλμυρά, κρέπες και στα καπάκια γλυκά μέχρι να ηρεμήσω. Τώρα μέσα σε αυτές τις 7 εβδομάδες διατροφής σε δύο περιόδους έφαγα βάσει προγράμματος, όχι γιατί έγινε το κλικ, όχι γιατί είμαι στρατιώτης, αλλά γιατί δεν χρειαζόταν να φάω τίποτα από όλα αυτά. 

Μου αρέσουν οι κρέπες οι αλμυρές, αυτό είναι το junk που λατρεύω και το burger.  Τα ζήτησα στη διατροφή μου και τα έχω στην πιο υγιεινή τους μορφή και όταν θέλω να φάω βραδινό κρέπα, θα φάω τορτίγια με τυρί και αυγό και αν θέλω κοτοπουλάκι και λίγη μουστάρδα στο τηγάνι τυλιγμένη σαν κρέπα και μου αρκεί! 

Κάνε αυτό το δώρο στον εαυτό σου

Μην σε ταΐζεις με όλα αυτά που δεν κάνει και τα ξέρεις ποια είναι. Όχι συνέχεια τουλάχιστον. Θα ξαναφάω κρέπα απ'έξω, εννοείται, δεν έχω νιώσει όμως τη λιγούρα γιατί νιώθω ότι τρώω καθαρά πια και το σώμα μου δεν τα ζητάει πια. Όχι γιατί κάνω κόπο για να πετάξω αυτό το περιττό βάρος από πάνω μου αλλά γιατί μου φέρομαι σωστά και αυτή είναι μια υγιεινή αντιμετώπιση απέναντι στον οργανισμό και στο σώμα μας σε σχέση με το φαγητό.

Σχετικά με το γαλακτομπούρεκο, δεν μου το είχε γράψει η διατροφολόγος στο πρόγραμμα. Είχα όμως την πειθαρχία να μην φάω ολόκληρη τη γωνία αλλά ένα τριγωνάκι και να το ευχαριστηθω. τόσο ήταν αρκετό. Και φυσικά στη ζύγιση της το είπα και μου είπε πολύ καλά έκανες και το έφαγες. 

Μέσα σε μια εβδομάδα τρώμε 35 γεύματα. Το ένα γεύμα πιστεύεις παίζει τόσο μεγάλο ρόλο στην συνολική συνάρτηση; 

Δεν σου προτείνω τίποτα, θα ήθελα όμως να κάνεις αυτό το τσεκ και να δοκιμάσεις και αυτό, τόσες δίαιτες έχουμε δοκιμάσει άλλωστε, αξίζει να επενδύσεις και σε αυτό γιατί είναι αυτό που πραγματικά πιάνει, επειδή δεν έχει στέρηση, τιμωρία και κάτι  προσωρινό αλλά τον τρόπο ζωής. 

Εύχομαι να το βρεις το μοτίβο που ταιριάζει σε σένα και να νιώσεις αυτό το συναίσθημα και εσύ! 

Εσύ έχεις βρει τη μαγική συνταγή της επιτυχίας; Γράψε μας στα σχόλια πώς το πέτυχες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε; Αφήστε στο μπλοκ ένα σχόλιο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...